(soms) niet starten defender td5 2002

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Ron63

Re: (soms) niet starten defender td5 2002

Berichtdoor Ron63 » 21 Jan 2019, 11:20

Erik Peters schreef: De oude ga ik uitboren (en eventueel met een linkse tap losdraaien). Maar dat zal wel niet lukken in 10 minuten.
Groet,
Erik.

Kom je er niet bij met een beitelpuntje? heel strak aangedraaid zitten ze meestal niet. Is mij in het verleden wel eens gelukt bij diversen andere merken.

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Jan 2019, 16:37

Ron63 schreef:
Erik Peters schreef: De oude ga ik uitboren (en eventueel met een linkse tap losdraaien). Maar dat zal wel niet lukken in 10 minuten.
Groet,
Erik.

Kom je er niet bij met een beitelpuntje? heel strak aangedraaid zitten ze meestal niet. Is mij in het verleden wel eens gelukt bij diversen andere merken.

Groet Ron

Ja dat gaat ook prima. Als ze idd mooi glad zijn gebroken is dat de andere optie want gaatjes ben ik nog nooit tegen gekomen.

Heb een maand of wat geelden m'n banden vernieuwd en was natuurlijk de slotbout adapter kwijt. Die tik je met een beitel ook zo los zonder de velgen te beschadigen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

petersb

Berichtdoor petersb » 21 Jan 2019, 18:23

Ik heb het contactslot eruitgehaald, boutjes zit maar 1 gaatje in bij mij. Ik heb ze uitgeboord, de restanten zijn makkelijk te verwijderen door boren of met een tang, er staat geen spanning op en ze draaien soepel.
Daarna heb ik het witte deksel met de contacten eraf gesloopt, (zit vastgeklemd in de behuizing) en de contacten schoongemaakt. Ik moet alles nog netjes terugmonteren maar uit eerste test lijkt het nu goed! Joepie.
Hopelijk blijft dit voor langere tijd en ben ik van het probleem af. Dank voor jullie hulp.

groet, Bert

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 21 Jan 2019, 18:56

Edward schreef:
Ron63 schreef:Kom je er niet bij met een beitelpuntje? heel strak aangedraaid zitten ze meestal niet. Is mij in het verleden wel eens gelukt bij diversen andere merken.

Groet Ron

Ja dat gaat ook prima. Als ze idd mooi glad zijn gebroken is dat de andere optie want gaatjes ben ik nog nooit tegen gekomen.

Gaatjes zitten er bij mij ook niet in, die kan ik er natuurlijk wel in boren, maar Ik ga eerst met een beiteltje proberen, dat geeft aanzienlijk minder rotzooi in de auto. Je kunt er van onder redelijk goed bij.
Het contactslot van de 300 Tdi is aardig versleten, de sleutel van de Td5 past gewoon. Laatst startte de 300 Tdi ook niet; startonderbreker; ik had de verkeerde sleutel (en zender). :)

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Jan 2019, 19:48

Erik Peters schreef:Het contactslot van de 300 Tdi is aardig versleten, de sleutel van de Td5 past gewoon. Laatst startte de 300 Tdi ook niet; startonderbreker; ik had de verkeerde sleutel (en zender). :)

Kan je de twee auto's niet "synchroniseren" :?: ... dat scheelt sleutel-gedoe. :?

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 22 Jan 2019, 00:25

Landmarcs schreef:Kan je de twee auto's niet "synchroniseren" :?: ... dat scheelt sleutel-gedoe. :?

Dat zou kunnen, de afstandsbediening van de Td5 in de 300 Tdi inlezen met de nanocom. Maar nadat ik het contactslot vervangen heb werkt de Td5 sleutel (als het goed is) niet meer.
En mocht ik de Td5 ooit nog eens verkopen dan heb ik iets extra werk. Ook ik heb de achterdeursloten van beide auto's vervangen, die hebben nu ieder hun eigen sleutel. Er was een veertje in het slot gebroken, waardoor het op slot draaien niet altijd goed functioneerde. Nu de slotcilinders van de voorportieren nog vervangen, dan kan ik weer met één deursleutel toe.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

conny

Berichtdoor conny » 22 Jan 2019, 11:53

Zorg er voor dat je niet zo'n zware sleutelbos hebt; af en toe zie je mensen wel eens van die bergen sleutels en troep hebben.

Vindt het contactslot ook niet leuk. ;)

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 22 Jan 2019, 12:12

Nee, ik heb een aparte sleutelbos per auto met sleutels (en afstandbediening) alleen voor die auto.

Groet,

Erik.

Terug naar “Techniek”