Inlaat collector
Inlaat collector
Hoe krijg ik de olie aanslag uit mijn inlaat collector
Re: Inlaat collector
spuitbus (remmen)reiniger en slangenborstel
Dag in diesel laten weken en dan schoon poetsen. En voortaan meer gas geven 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Edward schreef:Dag in diesel laten weken en dan schoon poetsen. En voortaan meer gas geven
Carterventilatie omleggen, dan komt die vette troep er niet meer in.
Je intercooler zal namelijk net zo vet zijn van binnen, maar die is lastiger schoon te krijgen.
-
Landmarcs
Edward schreef:... voortaan meer gas geven ...
Ik zie niet waarom meer gas tot minder olie-aanslag zou leiden.
Om te beginnen draait een diesel met permanent overmaat lucht (strikt genomen bestaat dus "meer gas" niet bij een diesel - behoudens uitzonderingen).
Ten tweede, als met meer gas ook meer toeren wordt bedoeld, dus ook een grotere "gas-stroom" dan krijg je waarschijnlijk alleen maar meer aanslag: hoe sneller de luchtstroom hoe meer er een "cycloon-effect" is - de olie-nevel komt eerder in contact met de wanden.
En dan tenslotte, wat geeft meer olie-nevel: de carter-ventilatie of de turbo waar de turbo als het goed is op een olie-filmpje gelagerd is.
O ja, kijk dan niet alleen naar de nieuw-toestand maar ook naar de slijtage door de jaren heen.
Groeten MarcS
De carterventielatie geeft nauwelijks zooi in het inlaat traject. Heb er tenminste bij twee Td5's nog nooit iets van terug kunnen vinden. Ook niet bij de vorige bij 3.5 ton.
De opmerking van "meer gas" slaat dan ook niet op de ventilatie, die overigens met een reden weer verbrand wordt maar fuck het milieu maar weer, maar op de EGR!
De opmerking van "meer gas" slaat dan ook niet op de ventilatie, die overigens met een reden weer verbrand wordt maar fuck het milieu maar weer, maar op de EGR!
Edward van Vugt
die olie nevel kun je ook opvangen, of,.... je chassis in blazen, automatische roestpreventie