Ik wil mijn volledige airco verwijderen dus pomp,leidingen op een disco 2
Hoe kan ik op de veiligste manier de gas er af laten zodoende dat ik alles kan afkoppelen
En dit zonder naar een garage te gaan daar de wagen niet rijd
verwijderen airco
-
Landmarcs
Re: verwijderen airco
"islander",
Je zou natuurlijk eens een paar regionaal actieve airco bedrijven (ik doel dan op bedrijven die stationaire airco's etc servicen) kunnen vragen of die tussen de bedrijven door je een keertje kunnen helpen.
Dat zijn in ieder geval mensen die gewend zijn om met de materie om te gaan en die bovendien ook gewend zijn om op pad te gaan naar de (stationaire) installatie.
Groeten MarcS
Je zou natuurlijk eens een paar regionaal actieve airco bedrijven (ik doel dan op bedrijven die stationaire airco's etc servicen) kunnen vragen of die tussen de bedrijven door je een keertje kunnen helpen.
Dat zijn in ieder geval mensen die gewend zijn om met de materie om te gaan en die bovendien ook gewend zijn om op pad te gaan naar de (stationaire) installatie.
Groeten MarcS
gewoon leidingen los draaien op de pomp, merk je niks van, je hoeft de neus er natuurlijk niet strak op te houden.....
Waarom verwijderen trouwens?
Waarom verwijderen trouwens?
Zo Ottovink.....jij bent een echte natuur liefhebber zie ik al
Gassen zijn belastend voor het milieu !!
Bedrijven die airco's onderhouden kunnen het gas veilig aftappen en wat nog beter is....recyclen in een andere aircoinstallatie
Denk dat het niet de bedoeling is dat je buiten voor de deur effe zelf de leidingen gaat loskoppelen
(beter milieu begint bij jezelf
)
Gassen zijn belastend voor het milieu !!
Bedrijven die airco's onderhouden kunnen het gas veilig aftappen en wat nog beter is....recyclen in een andere aircoinstallatie
Denk dat het niet de bedoeling is dat je buiten voor de deur effe zelf de leidingen gaat loskoppelen
(beter milieu begint bij jezelf
OttoVink schreef:gewoon leidingen los draaien op de pomp, merk je niks van, je hoeft de neus er natuurlijk niet strak op te houden.....
Voor je dat doet, zou ik wel even nagaan wat voor koude middel is toegepast en wat daarvan de milleu effecten zijn (onafhankelijk van wel of niet je neus erboven houden)...
Ps, ik werk in een bedrijf met verschillende koudemiddelen in omloop. Wij hebben een directe alarmering naar de brandweer bij lekken en dat is echt niet voor niets...
Laatst gewijzigd door fenix2 op 01 Jan 2019, 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

op al die lekke aircosystemen op de wereld zal deze het verschil niet maken. kijk eens wat er buiten het westelijk halfrond gebeurt. Eerst was er zure regen, horen we niets meer van.Toen was er de ozonlaag, horen we niets meer van. Nu is het probleem CO2, wat onmisbaar is voor een groene aarde. Wat ik maar zeggen wil: Maak geen rotzooi, maar laat je ook niet teveel indoctrineren door de (milieu)waan van de dag.
edit... koude middelen zijn geen speelgoed.
Als andere landen daarin wat makkelijker zijn, geeft niet ons het recht dat ook maar te doen.
Los van het grote milleu geheel, kunnen koude middelen in lage concentratie ook erg gevaarlijk zijn voor direct betrokkenen
Als andere landen daarin wat makkelijker zijn, geeft niet ons het recht dat ook maar te doen.
Los van het grote milleu geheel, kunnen koude middelen in lage concentratie ook erg gevaarlijk zijn voor direct betrokkenen

-
Landmarcs
OttoVink schreef:op al die lekke aircosystemen op de wereld zal deze het verschil niet maken. kijk eens wat er buiten het westelijk halfrond gebeurt. Eerst was er zure regen, horen we niets meer van.Toen was er de ozonlaag, horen we niets meer van. Nu is het probleem CO2, wat onmisbaar is voor een groene aarde. Wat ik maar zeggen wil: Maak geen rotzooi, maar laat je ook niet teveel indoctrineren door de (milieu)waan van de dag.
Otto,
Met deze redenering reed je nu nog met een T-Ford.
De zure regen was het gevolg van allerlei "smeerlapperij" (zoals grootschalig bruinkool verstoken), dankzij alle ophef is het vernietigende zure-regen-effect teruggebracht tot een niveau waarop de schade niet meer zo opvallend is (maar er speelt nog steeds zure-regen-problematiek).
De Ozonlaag is nog steeds een zorgenkindje, met het gemakkelijk weglekken van airco-koelmiddel wordt het beslist niet beter.
En CO2 is onmisbaar voor plantengroei, maar de niveaus aan CO2 waar we nu op afstevenen maakt dat je straks permanent een airco nodig hebt om te overleven.
En het is waar:
Eén keertje gewoon koelmiddel of olie laten weglopen merkt niemand. Veel van die één keertjes maakt dat je straks niks meer mag zonder dat er iemand meekijkt etc etc. Als we met z'n allen gaan zitten wachten totdat eerst de ander (of nog liever alle anderen) zich netjes gedraagt dan gedraagt zich in de kortste keren niemand meer.
Het is ook een economisch en ecologisch systeem, het systeem van de sterkste die wint -- niet de slimste -- en neem van mij maar aan: "wij" zijn niet de sterksten (en of we de slimsten zijn ??).
Groeten MarcS
Oké, ik geef me over, maar ik wil nog wel een (misschien flauwe maar reële) opmerking maken. Men maakt zich nu druk om koeiescheten, er zijn in NL nu net zoveel koeien als in 1980, das 20% minder. Hoeveel extra gas gaat er bij die weet ik hoeveel miljard mensen door de broek na deze feestdagen?
Ik kijk maar naar mezelf......
-
Landmarcs
OttoVink schreef:Oké, ik geef me over, maar ik wil nog wel een (misschien flauwe maar reële) opmerking maken. Men maakt zich nu druk om koeiescheten, er zijn in NL nu net zoveel koeien als in 1980, das 20% minder. Hoeveel extra gas gaat er bij die weet ik hoeveel miljard mensen door de broek na deze feestdagen?
Goedenavond Otto,
Je hebt een heel sterk punt ... net als bij jou hebben last van die koeienscheten. In 1980 was het dieet toch nog wat magerder (misschien ook wel net als bij jou).
Inmiddels eten die koeien meer en meer een eiwit-rijk dieet ... per koe is de melk-productie alleen maar gegroeid, en dat kan alleen als er ook meer eiwitten bij die koe naar binnen gaan. Die koeien zijn dus niet alleen turbo-koeien, maar ook nog tot het gaatje getuned ... en je weet het dat geeft hyper-prestaties maar ook versnelde slijtage (is geen grapje, die enorme melkproductie per koe verkort de levensduur van die koe) en .... koeienscheten ... die enorme melkgift kan alleen maar dankzij een verder niet optimaal evenwicht.
Een koe die een magerder dieet krijgt produceert minder ... minder melk maar ook veel minder koeienscheten.
Groeten MarcS