Hallo,
Vraagje. Bij het terugplaatsen vd de brandstof pomp beweegt de pomp vrij door de bevestigingsplaat... hoort dat? Lijkt me dat dan de afsluiting niet deugt? Nadat ik de 5 schroeven aangedraaid heb kan ik de pomp dus op en neer bewegen 1 cm of zo.. ?of druk ik hem er zover in tot de zwarte stekker? Lijkt me niet want dan zitten de stekker in de benzine bij een volle tank? Hoort de bevestigingsplaat vast te zitten aan de pomp? Als dit het geval is moet ik denk ik een nieuwe pomp kopen?
Hoor graag de ervaring..
Dank en groet
Rob
Brandstof pomp 2.25 liter benzine
-
RobbertBoerman
- Erik Peters
Re: Brandstof pomp 2.25 liter benzine
fenix2 schreef:Wat is het type auto?
Gezien zijn bericht hier een 110.
Bij mijn diesel zit er een zuigbuisje in de tank netjes afgedicht met een kurkachtige pakking (ESR3278).
Hoe het exact zit wanneer de pomp in de tank geplaatst is, weet ik niet, maar volgens de onderdelencatalogus dien je een zelfde pakking te gebruiken voor de afdichting van de pomp, maar dan zit het 'dekseltje' bovenaan rechtstreeks met 5 schroefjes vast en niet 'geklemd' tussen een ring met 5 schroefjes. Misschien kan die losse ring nog weer vast gesoldeerd worden aan het dekseltje??
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
RobbertBoerman
Hallo, ja 110 ex defensie.. verbaas me erover dat de pomp niet op het blok zit (mechanisch), gezien de bevestiging vd benzinetank is de pomp in de tank ook niet iets van kort geleden, moet bij defensie al gebeurd zijn lijkt mij. Hij komt bij vDam in Rhenen vandaan....(detail)
- Erik Peters
RobbertBoerman schreef:Hallo, ja 110 ex defensie.. verbaas me erover dat de pomp niet op het blok zit (mechanisch), gezien de bevestiging vd benzinetank is de pomp in de tank ook niet iets van kort geleden, moet bij defensie al gebeurd zijn lijkt mij.
Dat is wel origineel Land Rover (anders stond het ook niet in de onderdelen catalogus vermeld). Maar de elektrische pomp in de tank en het bevestigings/afdichtings dekseltje hoort volgens mij één geheel te zijn, vandaar mijn opmerking of je die ring met 5 gaatjes niet vast kunt solderen.
Groet,
Erik.
p.s. het voordeel van zo'n elektrische pomp is dat je minder of geen last hebt van vapor-lock.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht