Ik zal zeker ook contact hierover opnemen met de rdw even kijken hoe of wat.
Ik laat het tzt hier wel weten.
Gegalvaniseerde chassis
Re: Gegalvaniseerde chassis
Net contact gehad met Johnny van de getunde 200tdi.
Die verwacht als je een chassis laar verlengen in de uk je vermoedelijk problemen heb met de rdw.
Hooguit met een krachtberekenings rapport
Die verwacht als je een chassis laar verlengen in de uk je vermoedelijk problemen heb met de rdw.
-
Landmarcs
wilzun schreef:Net contact gehad met Johnny van de getunde 200tdi.
Ik denk dat daarom Edward suggereerde dat je een Designa chassis zou kunnen proberen.
Designa maakt chassis in allerlei afwijkende maten en vormen.
Met een beetje geluk geeft Designa ook de specs en een verklaring dat het chassis aan minimaal de originele specs voldoet.
Groeten MarcS
Verwachtingen heb ik ook best veel. Maar daar heb je geen zak aan.
Ga nou eerste eens bij de Rdw langs met je auto en praat daar over de mogelijkheden vwb chassis vervanging. Dan wéét je iets ipv aannnames en verwachtingen........
Een krachtberekening voor een 110 chassis dat doorgezaagd wordt en verlengt met een paar goede patches is geen enkel probleem voor een beetje constructiebedrijf. Daar hoef je niet per sé voor naar Designa.
Een blank 110 chassis kopen en lokaal laten verlengen en daarna verzinken kan ook. Maar aan iedere optie hangt een ander kostenplaatje en hoeveelheid werk. Net wat je wilt.
Maar eerst bij je lokale Rdw station overleggen hoe zíj het willen hebben. Want ik kan je wel vertellen hoe het met een USA truck ging bij de rdw in Veldhoven maar daar heb je dus precies geen zak aan.

Ga nou eerste eens bij de Rdw langs met je auto en praat daar over de mogelijkheden vwb chassis vervanging. Dan wéét je iets ipv aannnames en verwachtingen........
Een krachtberekening voor een 110 chassis dat doorgezaagd wordt en verlengt met een paar goede patches is geen enkel probleem voor een beetje constructiebedrijf. Daar hoef je niet per sé voor naar Designa.
Een blank 110 chassis kopen en lokaal laten verlengen en daarna verzinken kan ook. Maar aan iedere optie hangt een ander kostenplaatje en hoeveelheid werk. Net wat je wilt.
Maar eerst bij je lokale Rdw station overleggen hoe zíj het willen hebben. Want ik kan je wel vertellen hoe het met een USA truck ging bij de rdw in Veldhoven maar daar heb je dus precies geen zak aan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb begin dit jaar samen met iemand uit Emmen ook een nieuw Marsland chassis onder mijn 110 geplaatst. Zelf de nummers erin gezet met een laser en de auto APK laten keuren. Geen probleem. Mij werd verteld RDW te mijden en dat heb ik 1ste instantie maar gedaan. Wanneer mijn huidige TD5 motor op is zal ik een nieuwe motor moeten plaatsen dus ik vraag mij dan af of ik hem dan naar de RDW moet brengen en het voor elkaar kan krijgen dat ik dan wél de Milieuzones in kan.
PAK007 schreef:Ik heb begin dit jaar samen met iemand uit Emmen ook een nieuw Marsland chassis onder mijn 110 geplaatst. Zelf de nummers erin gezet met een laser en de auto APK laten keuren. Geen probleem. Mij werd verteld RDW te mijden en dat heb ik 1ste instantie maar gedaan. Wanneer mijn huidige TD5 motor op is zal ik een nieuwe motor moeten plaatsen dus ik vraag mij dan af of ik hem dan naar de RDW moet brengen en het voor elkaar kan krijgen dat ik dan wél de Milieuzones in kan.
Als je de Td5 vervangt voor een nieuwe, andere, jongere, betere Td5 hoef je niet naar de Rdw. Zet je er een compleet ander blok in met bv euro 6 hoef je nog steeds niet naar de Rdw. Maar een beter milieu label voor je auto krijgen kun je rustig vergeten.....
Edward van Vugt
Disigna gaat het niet worden.
Hi William
Sorry but at the moment we are not making any form of defender chassis due to the amount of orders we have for the other land rover chassis designs we are building. You could try Richards Chassis as I know they are making defender chassis on a daily basis and should be able to help you with your request and they do deliver to Holland
Regards Iain
Designa Chassis
Hi William
Sorry but at the moment we are not making any form of defender chassis due to the amount of orders we have for the other land rover chassis designs we are building. You could try Richards Chassis as I know they are making defender chassis on a daily basis and should be able to help you with your request and they do deliver to Holland
Regards Iain
Designa Chassis
-
Landmarcs
PAK007 schreef:Ik heb begin dit jaar samen met iemand uit Emmen ook een nieuw Marsland chassis onder mijn 110 geplaatst. Zelf de nummers erin gezet met een laser en de auto APK laten keuren. Geen probleem. Mij werd verteld RDW te mijden en dat heb ik 1ste instantie maar gedaan. Wanneer mijn huidige TD5 motor op is zal ik een nieuwe motor moeten plaatsen dus ik vraag mij dan af of ik hem dan naar de RDW moet brengen en het voor elkaar kan krijgen dat ik dan wél de Milieuzones in kan.
Of het advies de RDW te mijden een verstandig advies is waag ik te betwijfelen.
Als je evenwel met die laser een echt 1:1 kopie chassisnummer hebt weten te maken .... dan zou bij een controle alleen de vraag kunnen rijzen: hoe kan het chassis nog zo mooi en ook nog eens gegalvaniseerd zijn zonder dat er ooit een "herinslag" nodig was?
O ja, zorg wel dat jouw hier boven staande boodschap nooit bij de RDW aan je naam gekoppeld wordt.
Ja, ik ben soms een beetje paranoia ... soms loop ik voor, maar alles wat kan gebeurt vroeger of later, vaak vroeger, zeker waar het digitale informatie-koppelingen betreft.
Groeten MarcS
- Erik Peters
Landmarcs schreef:Of het advies de RDW te mijden een verstandig advies is waag ik te betwijfelen.
Als je evenwel met die laser een echt 1:1 kopie chassisnummer hebt weten te maken .... dan zou bij een controle alleen de vraag kunnen rijzen: hoe kan het chassis nog zo mooi en ook nog eens gegalvaniseerd zijn zonder dat er ooit een "herinslag" nodig was?
Precies.
Bij de APK wordt alleen gekeken of het chassisnummer leesbaar is en klopt met het kentekenbewijs.
Groet,
Erik.
Een kennis heeft een oude Suzuki pick-up uit Australië geïmporteerd. Die moet helemaal opgeknapt worden en er moet uiteraard nog een kenteken bij komen. Iemand van de RDW is komen kijken en heeft de auto grondig geïnspecteerd en gedocumenteerd. Geen problemen en nu ligt de auto in onderdelen uit elkaar. Als de auto is opgeknapt dan moet hij (weer) gekeurd door de RDW en dan zal er wel een kenteken bij komen.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Precies.
Bij de APK wordt alleen gekeken of het chassisnummer leesbaar is en klopt met het kentekenbewijs.
Groet,
Erik.
Dat is maar deels waar. De gemiddelde apk keurmeester kijkt wellicht niet verder. Maar zoals ik al eerder gezegd heb wordt er bij een steekproef wel beter gekeken. Nu heb ik ook wel eens een nummer in een Serie chassis er gewoon ingemept en dat gaat ook al een jaar of 20 goed maar dat wil niet zeggen dat ik het een ander aan kan raden.
Zeker met de huidige techniek waarbij er een röntgen apparaatje op het nummer gezet kan worden door de Rdw om te kijken of er nummers over elkaar geslagen zijn en of de graveer diepte klopt.
ALS je de mogelijkheid hebt om het volgens het boekje te doen is dat altijd beter dan uit luiheid maar wat aan te kloten. De stoere verhalen hoor je meestal wel maar ik heb nog nooit iemand gehoord die z'n kenteken of heel z'n motor in mocht leveren daar stoer over horen praten..........
Edward van Vugt