José komt met enige regelmaat bij verschillende LR bedrijven langs in NL.
Heb ik ook laten doen, bevalt mij meer dan prima!
Wel een puntje van aandacht. Bij de roetmeting kan een gemanipuleerde ecu problemen opleveren, afhankelijk van de setting ( stage 1 of 2, alhoewel ik José die termen niet heb horen gebruiken) van de tuning. Een handige apk meester weet daarmee om te gaan.
Ook is een niet gechipte ecu die je plaatst tbv de apk een mogelijkheid om de keuring te "doorstaan"
Groet, Paul
Td5 stinkt?
Re: Td5 stinkt?
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
Landmarcs
paul k schreef:.....
Wel een puntje van aandacht. Bij de roetmeting kan een gemanipuleerde ecu problemen opleveren, .... . Een handige apk meester weet daarmee om te gaan.
Ook is een niet gechipte ecu die je plaatst tbv de apk een mogelijkheid om de keuring te "doorstaan"
Gelukkig heb ik hier niks over te zeggen, maar als ik verantwoordelijk was voor handhaving van de wettelijke bedoelingen ...
... dan zou bij mij bij het bovenstaande direct een sjoemel-alarm afgaan.
De ellende is dat "straks" iedereen een verzegelde ECU moet hebben, en je nog meer RDW-ellende krijgt als er iets vervangen moet worden.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:paul k schreef:.....
Wel een puntje van aandacht. Bij de roetmeting kan een gemanipuleerde ecu problemen opleveren, .... . Een handige apk meester weet daarmee om te gaan.
Gelukkig heb ik hier niks over te zeggen, maar als ik verantwoordelijk was voor handhaving van de wettelijke bedoelingen ...
... dan zou bij mij bij het bovenstaande direct een sjoemel-alarm afgaan.
De ellende is dat "straks" iedereen een verzegelde ECU moet hebben, en je nog meer RDW-ellende krijgt als er iets vervangen moet worden.
Groeten MarcS
Dat hoeft helemaal niet. Er is genoeg te bereiken met tuning zonder de emissie eisen te overschrijden. Mijne is gemeten voor en na tuning en de uitstootwaarden zijn verbeterd, niet verslechterd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Ray vd Velden
Zo is dat Edward , met de mijne ook geen problemen mee voor niet en erna niet.
Heeft toch aardig wat aan mijn karretje gedaan.
Heeft toch aardig wat aan mijn karretje gedaan.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Kom nog wel een keer een bakkie koffie doen Ray. Want het is zo over een forum te lastig om jou uit te leggen waarom dat ie van hydro dipping nie sneller wordt nie

Edward van Vugt
- Ray vd Velden
Gij wit dat gij altiet welkom ziet..
Alle gekheid op een stokje, de verveling sloeg toe dus dat ook maar aangepast.
Neuh en sneller is er niet door geworden
dat was ie al... 
Alle gekheid op een stokje, de verveling sloeg toe dus dat ook maar aangepast.
Neuh en sneller is er niet door geworden
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Weet iemand of TD5 inside binnenkort nog een keer in Nederland is en het liefst in het noorden?
- Ray vd Velden
Heb regelmatig contact met José van td5Inside en verwacht ergens in maart dat dat wordt.
Zal het in de gaten houden en hier plaatsen.
Zal het in de gaten houden en hier plaatsen.
Dat is helemaal mooi,Ik hou het in de gaten.
Zodra hij in het noorden komt zal ik een afspraak maken.
Zodra hij in het noorden komt zal ik een afspraak maken.
- Ray vd Velden
Er zijn wat datas bekend voor tuning maar stuur even een pbtje en ik laat je weten waar.