Dag Allemaal,
Misschien is het al eens (uitvoerig) besproken - ik herinner me het dan niet.
Ik vraag me af: zijn er nog belangrijke verschillen in vulhals-tanks (ook wel Rear-Wing-Tank genoemd).
Ja,er zijn kennelijk bescheiden verschillen, omdat er ook verschillende worden aangeboden voor de verschillende typen (Tdi, Td5 en Puma).
Maar verder: zijn er ook nog technische of kwaliteitsverschillen ? Welke zou je moeten willen, en welke juist niet ?
En ... is er verder nog iets nuttigs mbt zo'n vulhals-tank te weten.
't Is een beetje jammer dat er geen producent is die een kunsstof-variant aanbiedt. De aanloopkosten zijn natuurlijk substantieel maar daarna is het goedkoop produceren, veel goedkoper als een las-klus.
Groeten MarcS
Defender 110 (Puma) - Vulhals tank / Rear-Wing-Tank
Re: Defender 110 (Puma) - Vulhals tank / Rear-Wing-Tank
De verschillen ken ik niet, vind ze allemaal kut. Zijn een bitch om te monteren, zwaar, te hoog gemonteerd, aan één kant, veel te duur. Alleen maar nadelen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
psp-campers maakt ze van rvs geloof ik, maar ik vind het ook niks, veel vuil/vocht ophoping wat je niet weg krijgt en dus een bron van corrosie die je pas ziet als het te laat is.
-
Landmarcs
OttoVink schreef:psp-campers maakt ze van rvs geloof ik
Als ik het goed zie maakt PSP wel mooie (grote) extra tanks voor de 130 ... tegen dito "prijsjes" ... maar niks voor de 110.
Groeten MarcS
110-Td5 X-tech 2006
Landmarcs schreef:OttoVink schreef:psp-campers maakt ze van rvs geloof ik
Als ik het goed zie maakt PSP wel mooie (grote) extra tanks voor de 130 ... tegen dito "prijsjes" ... maar niks voor de 110.
Groeten MarcS
Sinds wanneer zit er verschil dan in een 110 tank tov een 130 tank?
De enige oplossing die naar mijn smaak deugt is de originele tank vervangen voor een grotere. Maar ik heb nog nooit een reis gemaakt of iemand meegemaakt die een reis maakte waarbij het echt nut had om die kosten te maken voor die extra liters brandstof.
Die enkele keer dat je echt een etappe zou hebben waarbij je mer brandstof nodig hebt zijn extra cans een simpele, betrouwbare en goedkope oplossing.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Landmarcs schreef:OttoVink schreef:psp-campers maakt ze van rvs geloof ik
Groeten MarcS
Sinds wanneer zit er verschil dan in een 110 tank tov een 130 tank?Die zijn identiek..........
De enige oplossing die naar mijn smaak deugt is de originele tank vervangen voor een grotere. Maar ik heb nog nooit een reis gemaakt of iemand meegemaakt die een reis maakte waarbij het echt nut had om die kosten te maken voor die extra liters brandstof.
Die enkele keer dat je echt een etappe zou hebben waarbij je mer brandstof nodig hebt zijn extra cans een simpele, betrouwbare en goedkope oplossing.
Edward,
D'r zit geen verschil in de 110 en 130 LandRover tank, maar wel in de PSP tank-alternatieven.
De PSP-tanks passen echt alleen onder een 130 (zo lijkt mij, wellicht zijn de onder de vloer-tanks al dan niet aangepast ook onder een 110 te fröbelen). De onder de tweede zitrij tank is echt een 130-dingetje.
Maar goed voor de PSP-prijzen neem ik liever een taxi.
Verder: echt nodig heb ik een vulhalstank niet maar soms is het handig als je zoals ik "lui" bent. Eenmaal per jaar tanken zal niet gaan maar 50% minder ... is toch ook leuk.
Er is een boel zinloze ruimte zo rond de vulhals, een opgeblazen vulhals was een handige opvulling geweest leek mij zo, alleen zie ik dus niet anders als hoekig laswerk, wellicht nuttig voor de laatste liter. De kans dat een voor een "normalere" auto bedoelde vulhalstank past is natuurlijk klein (er zijn "normalere" auto's waar gewoon een degelijke plastic verdikking in de vulhals gemaakt wordt.
Groeten MarcS
Wat voor 110 heb je precies, Marc? Een met bankjes of een ht?
Misschien off topic maar wat is het verschil tussen een puma en een gewone?
Mvg William
Mvg William
- Erik Peters
Een Hardtop.conny schreef:Wat voor 110 heb je precies, Marc? Een met bankjes of een ht?
Het verschil is de motor en daardoor de bult op de motorkap (ook zit er een andere versnellingsbak in). Na de Td5 werd de Ford motor (puma) gemonteerd, eerst een 2,4 liter viercilinder en later een 2,2 liter.wilzun schreef:Misschien off topic maar wat is het verschil tussen een puma en een gewone?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht