Goedemiddag,
Bij mij D1 300tdi hing een stekkertje los onder de motorkap. Merkte niets qua rijden maar zag het toen ik de olie wou peilen.
Niet dat het veel uit maakt maar kan niet ontdekken waar dit stekkertje voor dient, hier is vast iemand die mij dat kan vertellen =).
Zie foto (motorblok aanzicht vanaf bijrijderskant)
Stekker 300tdi D1
Re: Stekker 300tdi D1
Er hangen wel meer stekkers los hoor. Dat is "normal practice" bij een Land Rover

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Haha!
Toch vraag ik me af waar die stekker voor dient, auto gaf geen foutmelding namelijk.
Toch vraag ik me af waar die stekker voor dient, auto gaf geen foutmelding namelijk.
Discovery 2 td5
Dat kan van alles zijn. Maar meestal is zo'n stekker van een optie die niet op je auto zit of een die zelfs nooit op dit continent van toepassing was.
Als je bv geen voorruitverwarming hebt is de kans heel groot dat de stekkers wel gewoon in het motorruim zitten. Net zoals op een bepaalds moment de watersensor bij het brandstoffilter niet meer gebruikt werd maar de bedrading nooit aangepast. Mijn wagen is af fabriek op schroefveren geleverd, maar de stekkers voor de hoogteschakelaars van de luchtvering liggen gewoon op het chassis. net zoals de beugel voor de compressor gewoon aan het chassis hangt..........
Als je bv geen voorruitverwarming hebt is de kans heel groot dat de stekkers wel gewoon in het motorruim zitten. Net zoals op een bepaalds moment de watersensor bij het brandstoffilter niet meer gebruikt werd maar de bedrading nooit aangepast. Mijn wagen is af fabriek op schroefveren geleverd, maar de stekkers voor de hoogteschakelaars van de luchtvering liggen gewoon op het chassis. net zoals de beugel voor de compressor gewoon aan het chassis hangt..........
Edward van Vugt
Ja dat weet ik inderdaad, vaak handig als je achteraf wat inbouwd en de kabels zitten er al.
(Zo heeft elke golf 5 diesel cruise control alleen plaatsen ze de schakelaar niet als je het niet besteld..verder zit het er bedrijfsklaar in)
Dit was wel echt een stekkertje wat voorheen vast heeft gezeten.
Wie weet komt er nog een techneut die het antwoord heeft
(Zo heeft elke golf 5 diesel cruise control alleen plaatsen ze de schakelaar niet als je het niet besteld..verder zit het er bedrijfsklaar in)
Dit was wel echt een stekkertje wat voorheen vast heeft gezeten.
Wie weet komt er nog een techneut die het antwoord heeft
Discovery 2 td5
Zo te zien zit tie bij je airco pomp, die al geprobeerd?