Ga mijn blok binne doen voor revisie
Bedoeling is om het blok er zelf uit te halen
Nu is de vraag wat is makkelijker bij een discovery met of zonder boite
Als je kijk naar tv serie's zoals car sos , enz zie je ze altijd blok en boite verwissel daarom mijn vraag wat is het makkelijkste
revisie td5 motor
Re: revisie td5 motor
Gewoon motor los sleutelen van de boite en d'r langs voor uit.
Als de boite ook problemen of aandacht nodig heeft zou ik die eerst vanonder er uit sleutelen en dan de motor voor d'r uit.
Zo'n motor met boite weegt namelijk nogal veul, heul veul, dus voor de veiligheid losse componenten uitbouwen.
Gert-Jan.
Als de boite ook problemen of aandacht nodig heeft zou ik die eerst vanonder er uit sleutelen en dan de motor voor d'r uit.
Zo'n motor met boite weegt namelijk nogal veul, heul veul, dus voor de veiligheid losse componenten uitbouwen.
Gert-Jan.
Re: revisie td5 motor
Als je voor een volledige revisie gaat; boor hem dan op tot 2,8. Zijn mooie setjes van.
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: revisie td5 motor
conny schreef:Als je voor een volledige revisie gaat; boor hem dan op tot 2,8. Zijn mooie setjes van.
Voor een 300 Tdi wel, maar of zoiets er ook is voor een Td5 betwijfel ik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: revisie td5 motor
Een 2.8 Td5 ken ik idd ook nog niet.
Maar blok uitbouwen gaat idd het makkelijkst zonder de automaat. De flexplate is zo los en de automaat ook.
Of je nu de automaat van het blok haalt of de tussenbak van de automaat. Daarbij is het blok met de automaat eraan wel een enorme handvol om te handelen aan de gemiddelde motortakel

Maar blok uitbouwen gaat idd het makkelijkst zonder de automaat. De flexplate is zo los en de automaat ook.
Of je nu de automaat van het blok haalt of de tussenbak van de automaat. Daarbij is het blok met de automaat eraan wel een enorme handvol om te handelen aan de gemiddelde motortakel
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: revisie td5 motor
Is een speciale set voor; boring vergroten is geen plaats voor, dus slag wordt verlengd. Krukas, zuigerstand, zuigers en nog zo wat van die goedkope
dingetjes. Gaat meer dan 10.000 euro kosten.
Dus het is wel mogelijk.
Een mooie remap van de ecu schijnt meer op te leveren.......
Dus het is wel mogelijk.
Een mooie remap van de ecu schijnt meer op te leveren.......
Re: revisie td5 motor
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: revisie td5 motor
Mijn torretje doet het nog
Maar als ik moest kiezen uit een complete revisie van mijn td5 of dit shortblock, zou ik toch voor de 2.8 gaan. kwijl kwijl
- Ray vd Velden
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 18 Sep 2009, 18:53
- Locatie: Millingen aan de Rijn
Re: revisie td5 motor
Heb ik ook heel lang gedacht om te laten doen maar meer informatie leerde me om anders te besluiten.
En dat vermogen uit andere middelen te halen.
Een mooi AMC cilinder kop had ik er al oo zitten.
Zo’n 2.8 stroker blijkt niet optimaal en qwa tuning kun je niet heel ver.
En dat vermogen uit andere middelen te halen.
Een mooi AMC cilinder kop had ik er al oo zitten.
Zo’n 2.8 stroker blijkt niet optimaal en qwa tuning kun je niet heel ver.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten