Achter as scheef

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Achter as scheef

Berichtdoor Edward » 29 Okt 2018, 07:34

Landmarcs schreef:Het gaat in ieder geval om aan het chassis gelaste vaste punten.

En ... misschien is het maar een gelukkige omstandigheid dat die draagarmpunten makkelijker vervormen als het chassis zelf.


Groeten MarcS


Nou, het draagarmpunt doet weinig. Het is het chassis op die plek die opvouwt. Reparatie is een flinke klus want heel het draagpunt moet eruit en vaak is het chassis zowel boven als onder gevouwen. Soms zelfs ook aan de binnenzijde, dan moet dus heel het chassis door.

Al met al een flinke domper. Hopelijk is het iets simpelers
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Achter as scheef

Berichtdoor Erik Peters » 29 Okt 2018, 08:07

Edward schreef:[Nou, het draagarmpunt doet weinig. Het is het chassis op die plek die opvouwt.

Bij de 90 was 'alleen' de verticale plaat met 4 gaten (een grote en drie kleintjes voor de bouten) in het draagarmpunt als het ware bol gedrukt. Aan het chassis (langsligger) was niks te zien. Op een richtbank zou je de hockeystick weer naar voren kunnen trekken, maar na heen en weer buigen is de sterkte wel 'verdwenen'. De eigenaar vond het geen probleem; hij was van plan om er een nieuw chassis onder te zetten, wat nu niet meer kan (auto vernietigd).

Groet,

Erik.

p.s. Ik heb ooit eens een 110 HCPU gekocht en gesloopt die met 60 km/u een boom had ontmoet (rechts voor), daar was het hele chassis geknikt en de fuseebol van de as afgescheurd.......
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten