(Ik vermoed nl. dat ie stuk is.
Knipperlichtrelais Puma ‘07
Knipperlichtrelais Puma ‘07
Kan iemand me vertellen waar deze zit? Gewoon onder het stuur bij de rest? En welke is het dan?
)
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Landmarcs
Re: Knipperlichtrelais Puma ‘07
Houston,
Als ie echt stuk is, overweeg dan om 'm te vervangen door een solid-state relais, eentje die geschikt is om (ook) LED lichtjes te laten knipperen.
Kan je gelijk ook een setje LED-lichtjes overwegen. De standaard gloeiende spijkers zijn niet echt veilig qua uitstraling.
Niet ieder LED-vervang-bolletje is even mooi (in mijn ogen) ze hebben allemaal een bling-bling "dingetje", maar in ieder geval de Wipac bolletjes verliezen het hinderlijkste bling met een beetje stoffige vervuiling.
Groeten MarcS
Als ie echt stuk is, overweeg dan om 'm te vervangen door een solid-state relais, eentje die geschikt is om (ook) LED lichtjes te laten knipperen.
Kan je gelijk ook een setje LED-lichtjes overwegen. De standaard gloeiende spijkers zijn niet echt veilig qua uitstraling.
Niet ieder LED-vervang-bolletje is even mooi (in mijn ogen) ze hebben allemaal een bling-bling "dingetje", maar in ieder geval de Wipac bolletjes verliezen het hinderlijkste bling met een beetje stoffige vervuiling.
Groeten MarcS
Ik denk dat ie stuk of een beetje vochtig is. 
Mn knipperlichten doen het ‘s morgens heel even (1 a 2x knipperen, dan stopt ie) en naarmate ik langer rij en alles opwarmt /-droogt, steeds langer en na een poosje rijden geen problemen meer. Maar de eerste 15 minuten moeten mensen goed opletten of ik heel even richting aangeef.
Dus als ik weet waar ie zit, kan ik ff kiek’n.
Mn knipperlichten doen het ‘s morgens heel even (1 a 2x knipperen, dan stopt ie) en naarmate ik langer rij en alles opwarmt /-droogt, steeds langer en na een poosje rijden geen problemen meer. Maar de eerste 15 minuten moeten mensen goed opletten of ik heel even richting aangeef.
Dus als ik weet waar ie zit, kan ik ff kiek’n.
Onder het stuur idd, maar welke precies weet ik zo niet meer.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
- Erik Peters
Ik weet het ook niet, maar kun je niet horen of voelen welk relais een paar keer klikt als je de r.a.w. aanzet?
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
O dat kan ik proberen, bedankt! 
Found it!
Er zitten er 5; 2 boven, 3 eronder.
De linker is van de ruitenwisser, die had ik al eens vervangen door een exemplaar waarmee je de interval kunt variëren.
Die ernaast is dus van de knipperlichten.
Een paar minuten met de föhn erop en het werkt als normaal.
Ik weet alleen niet of t nu aan het relais ligt of iets erachter. Het leek allemaal droog en normaal dus ik probeer maar eens een ander relais.
Er zitten er 5; 2 boven, 3 eronder.
De linker is van de ruitenwisser, die had ik al eens vervangen door een exemplaar waarmee je de interval kunt variëren.
Die ernaast is dus van de knipperlichten.
Een paar minuten met de föhn erop en het werkt als normaal.
Ik weet alleen niet of t nu aan het relais ligt of iets erachter. Het leek allemaal droog en normaal dus ik probeer maar eens een ander relais.