Thanks Edward, dat is inderdaad precies het setje wat ik wilde gaan installeren.
(en de EGR etc. bewaren mocht het in de toekomst terug erin moeten)
Tot slot, mijn vraag mbt de schroeven op de uitlaat? Ik kom niet verder dan ver-WD40-en.. is dat meestal voldoende om ze los te krijgen?
Bedankt,
Mark
Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
Re: Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
Defender 110 TD5 CSW (2001)
Re: Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
Ja, naar mijn ervaring wel. Al gebruik ik kruipolie ipv WD40.
Maar meestal zitten uitlaatbouten helemaal niet zo vast juist omdat ze permanent warmgestookt worden.
Maar meestal zitten uitlaatbouten helemaal niet zo vast juist omdat ze permanent warmgestookt worden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
tav de Paddock set;. Alleen het blindplaatje vlak na de uitlaat is voldoende. Dan kan de rest gewoon blijven zitten.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
Re: Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
hallo
bij mijn disco 2 td5 de egr afgedopt met een plaatje aan het uitlaatspruitstuk en hij trok terug op vanaf 1200 rpm dus wel degelijk verschil,en wat de uitlaatbouten betreft motortje goed warm draaien en ze gaan los zonder te breken(altans bij mij)
groetjes
bij mijn disco 2 td5 de egr afgedopt met een plaatje aan het uitlaatspruitstuk en hij trok terug op vanaf 1200 rpm dus wel degelijk verschil,en wat de uitlaatbouten betreft motortje goed warm draaien en ze gaan los zonder te breken(altans bij mij)
groetjes
Re: Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
Crankshaft sensor intussen vervangen. Motor loopt weer als een zonnetje. Duidelijk verschil
(gecombineerd met de vooruitgang in power, nadat ik de MAF sensor en turboslangen vervangen had: super!)
De uitlaatbouten worden toch een issue. Ik heb er een hagelnieuwe inbus ingezet (niet afgesleten nog) en met beleid kracht gezet, maar op gegeven moment draaide deze toch een slag zonder dat de bout in beweging kwam. Oftewel, de grip in de bout is zoek.
Opties?
(gecombineerd met de vooruitgang in power, nadat ik de MAF sensor en turboslangen vervangen had: super!)
De uitlaatbouten worden toch een issue. Ik heb er een hagelnieuwe inbus ingezet (niet afgesleten nog) en met beleid kracht gezet, maar op gegeven moment draaide deze toch een slag zonder dat de bout in beweging kwam. Oftewel, de grip in de bout is zoek.
Opties?
Defender 110 TD5 CSW (2001)
Re: Interpretatie Nanocom; High Speed Crank logged
Als ik erbij kan las ik gewoon een moer op de bout, dan breng je hitte in de bout en je hebt een goeie sleutelmaat om een sleutel of dop op te zetten. Een imbus heeft als voordeel dat er al een centergat inzit dus is uitboren redelijk makkelijk. Als er dan een redelijk gat inzit en de spanning op de bout minder is kun je met een linkse tap de bout eruit draaien. (ik heb geen links taps dus ik las bijna altijd een moer oid op)
Geen idee over welke bouten het gaat, heb bij 3 Td5's nog nooit aan het spruitstuk of wat dan ook gezeten dus met een plaatje hebben we wellicht nog meer of betere tips
Geen idee over welke bouten het gaat, heb bij 3 Td5's nog nooit aan het spruitstuk of wat dan ook gezeten dus met een plaatje hebben we wellicht nog meer of betere tips
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten
