Sind kort heb ik een vreemd geluid wat voor mijn gevoel steeds sterker wordt. Ik zal zo duidelijk mogelijk uitleggen wat dat geluid is:
Tijdens het rijden hoor ik soort ratel wat het meest hoorbaar is als ik de auto laat uitrollen in een versnelling. Als ik dan de koppeling intrap en de versnelling in vrij zet, klinkt het alsof datgene wat de ratel veroorzaakt in toeren afneemt naar 0, het geluid is dan ook weg. Als ik dan de versnelling in een of 2 zet, begint het geluid al weer te komen, nog voordat de auto echt goed in de versnelling staat. Als ik de motor vrij laat draaien hoor ik niets vreemds, ook niet als ik dan gas geef.
Ik vermoed dat dit een versnellingsbakprobleem is of mogelijk de drukgroep van de koppeling. Herkent een van jullie het bovenstaande geluid? Is het schadelijk als ik daarmee blijf rijden totdat ik bij de garage terecht kan?
Defender 2.2 Puma 2015, raar geluid in versnellingsbak
- Bowmore_and_more
Defender 2.2 Puma 2015, raar geluid in versnellingsbak
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)