Een toevoegmiddel in de brandstof gooien komt redelijk overeen met brandstof tanken waar toevoegmiddel inzit...... Zo kwam het zijspoor over ver rijden en navigatie boven. Je moet wel echt heel zuur zijn om je daar steeds druk over te maken.........
Maar een injectiesysteemreiniger is wellicht een oplossing voor het acute probleem maar doet niks aan de oorzaak. Zo'n reiniger kost 30 euri en dus is het voordeel van goedkope diesel tanken weer wat kleiner........
Revisie of....
Re: Revisie of....
Laatst gewijzigd door Edward op 19 Okt 2018, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
[/quote]Edward schreef:"]
Je moetw el echt heel zuur zijn om je daar steeds druk over te maken.........
Rare opmerking
-
Landmarcs
trix G4 schreef:Edward schreef:Je moet wel echt heel zuur zijn om je daar steeds druk over te maken.........
Rare opmerking
Niks raars aan, Edward staat bekend om dit soort opmerkingen (habitués weten dat er weing kwaads in schuilt) ... en verder ... velen alhier hebben een LandRover en velen daarvan dwalen (on)regelmatig af: hetzij hier op het forum danwel off the road (en soms gaat het mis, dan landen ze op de al dan niet gepoetste kant, of van de wal in de sloot).
Groeten MarcS
Van t weekend gedaan; blauwe diesel (gtl) getankt; td5 is opeens euro6 geworden
Echt waar; ding rookt voor geen meter meer. Ga ik er voortaan ingooien voor de apk, rest van t jaar gewoon stookolie erin.
Echt waar; ding rookt voor geen meter meer. Ga ik er voortaan ingooien voor de apk, rest van t jaar gewoon stookolie erin.
-
Landmarcs
conny schreef:Van t weekend gedaan; blauwe diesel (gtl) getankt; td5 is opeens euro6 geworden![]()
![]()
Waarmee is aangetoond dat (een deel) van de uitstoot gewoon veroorzaakt wordt door wat je erin giet.
De olie-maatschappijen leveren gewoon de minimum-kwaliteit, zouden de normen wat strenger zijn dan was de diesel ook schoner.
Ik weet nog goed hoe vroeger een "Euro0 diesel" (eentje die alleen de meest basale roetmeting moest doorstaan) als je er Spaanse diesel ingooide ineens net zo ging roken als de Iberische diesels. < Om te beginnen dacht ik dat het aan de Spaanse diesels lag, de afstelling of het onderhoud, maar het was dus de diesel-olie. >
Onderweg naar huis nog een keertje extra goedkoop diesel in Andorra tanken en je kon tot halverwege Frankrijk iedere bumperklever afschudden door een beetje gas te geven. Het was verstandiger om in Andorra bij een (Frans) Mobil tankstation te tanken, dan bleef in ieder geval de achterkant van de auto ± schoon. Na tweemaal onderweg weer "Europese" diesel getankt te hebben was de "Euro0" weer "schoon".
Sinds Spanje gewoon met Europa meedoet is de diesel daar net zo schoon (of net zo vuil) als de diesel ten noorden van de Pyreneeën en de zwart-walmende Santana's zijn verdwenen (ze zijn overigens ook sowieso zeldzaam geworden).
Groeten MarcS