Nulstand stuurhuis (4 bolts, Defender 110 '89)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Harmz
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 Jan 2012, 17:49

Nulstand stuurhuis (4 bolts, Defender 110 '89)

Berichtdoor Harmz » 30 Aug 2018, 16:10

Mijn stuurhuis lekt bij sturen bij lage toeren.
Op de sloop heb ik een goed stuurhuis bemachtigd, maar deze staat niet in nulstand (zit geen stuurarm aan).
Hoe kan ik deze op een coorrecte wijze in nulstand zetten (zonder stuuroliedruk)?
-> vol tot aan de linker en rechter uitstlag draaien en dan het aantal omwentelingen delen door 2?
-> Is dit voldoende nauwkeurig? hoeveel speling heb ik op de 0-stand?
Defender 110 2.5 TD '89 als studie/ leer object

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Nulstand stuurhuis (4 bolts, Defender 110 '89)

Berichtdoor Erik Peters » 30 Aug 2018, 19:01

E.e.a. staat netjes beschreven in het werkplaatshandboek en het maakt verschil of het een links gestuurde auto dan wel rechts gestuurde auto is.
Links gestuurd: volledig naar rechts draaien en dan 2 volle slagen terug. En er hoort dan hoegenaamd amper speling te zijn.

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten