tim schreef:Ik ga volledig mee met VeeTee; de mijne 2 jaar geleden volledig aangepakt met 10 mm neopeen en nul last meer van condens, waar je voorheen een verkapte douche had in de winterse tijd(zoals eerder gemeld, luchtvochtigheid slaat neer op het koudste punt, lees enkelwandige carroseriedelen.
De profielen/ribben van het dak niet gedaan, die anderhalve druppel die daar vanaf komt is het benoemen niet waard mij inziens.
Ik heb niks tegen een goede isolatie. Ik ben/was vooral bevreesd mbt eventuele vocht-opbouw in het neopreen. Mochten de gesloten cellen door veroudering en/of mechanische invloeden (incl vorstschade) beschadidgd raken dan is de fijnschuinige structuur vrij snel zompig bij de "juiste" klimatologische omstandigheden
(vgl. het door LandRover gebruikte "afdichingsschuim")Mijn boodschap was daarnaast dat je met het eenvoudige timmermans belletjes-plastic (dus dat in de dubbele laag en met steviger afwerklaag) heel veel isolatiewaarde haalt en bovendien ook een zekere hitte-reflectie inbouwt. Nadeel is dat je het zelf moet inlijmen (voor een goede hechting moet je ook het blik inlijmen)
- er zijn mensen die lijm-snuiven voor hun plezier, ik heb er niks lolligs in ontdekt.
Zeker als je je hemel nadat het ontdaan is van de oude bekleding behandeld met een epoxie laag, wat ik je sterk kan aanraden; je geeft weer meer vormvastheid aan de hemel en preventief beter bezig. Daarna netjes afwerken met een stof.
Wat

.... Heb jij een hemel in de laadbak van je rijdende gereedschapkist

Daarmee kan je tot in Wassenaer gaan klussen.
Tapijt is wellicht ook een optie, laat onverlet dat tapijt eruit ziet als jawel tapijt.
Tja, daar kan ik alleen maar tegen inbrengen dat je het spul op de tapijt-afdeling vind maar dat de schriftelijke en mondelinge waarschuwingen heel expliciet zijn: het mag dan wellicht in de verte op tapijt lijken, gebruik het niet als zodanig
Het spul is zo laagpolig dat het meer een wat ruiger velours lijkt*. Nadat het goed is ingelijmd is de fragiele rubberige onderlaag (een laag die een rubber-schuim-rug moet suggereren) een geheel geworden met de rubberlijm -- de waarschuwing dat je geen tapijt met een rubber-schuim-onderlaag moet gebruiken omdat die tzt verkruimelt is dus niet van toepassing. Nadat het spul is ingelijmd is die rubberlaag dus weg en toont het spul zelfs een marginale rek
(dat laatste is bij een rechthoekige auto alleen maar een nadeel, je moet heel precies werken om die rek niet terug te zien in een plek waar je liever krimp zag).
* Het spul is zodanig velours-achtig dat je het ruwe hakende deel van klittenband kan gebruiken om er iets aan te hangen.
Grappig zijspoor: klittenband is een Franse uitvinding en in het Frans heet het Velcro een verkorting van Velours-Crochets (waarbij het eerste deel iedereen duidelijk is, het tweede deel betekent "haakjes"
Groeten MarcS