Hoi,
Ik heb de klepseals van mijn S3 2.25 benz. vervangen door de klepveren te verwijderen met een speciale klepveer-tang zodat het blok niet uit elkaar hoefde. Ging vrij gemakkelijke: tuimelaars verwijderd-> klepveer eraf-> seal vervangen en dan alles in omgekeerde volgorde weer terug.
Na afloop alle kleppen opnieuw gesteld en klaar. Echter nu zit er een vervelende tik in de motor waarvan ik niet weet waar het vandaan komt... de kleppen staan goed, alles is conform het werkplaatshandboek vastgedraaid met juiste moment en toch blijft de tik erin zitten. Dit terwijl het blok zelf dus niet uit elkaar is geweest.
video: https://youtu.be/KQSxe8xkrbo
iemand enig idee wat dit kan zijn?
Bedankt alvast!
Tik in motor na vervangen klepseals S3 2.25 benz.
Re: Tik in motor na vervangen klepseals S3 2.25 benz.
Wollie87 schreef:de kleppen staan goed
Dat dacht een maat van me ook, daar was'ie helemaal van overtuigd, had ze wel drie keer gecontroleerd, tot ik ze nog een keer ging stellen en toen bleek er toch één zeer overmatige ruimte te hebben, alsnog correct gesteld en het "probleem" was weg.
Daar klinkt het ook naar in je filmpje.
Wellicht dat niet alle kleppen lekker "gezet" waren de eerste keer kleppen stellen en na warm worden wel en daardoor wat teveel ruimte op één van de kleppen?
Gert-Jan.
Re: Tik in motor na vervangen klepseals S3 2.25 benz.
Dat kleppen zetten is idd wel een dingetje. Na het monteren van de klepveer even een tikje met een rubber hamer. kan zomaar een kwart tot een halve milimeter schelen.
Zelf heb ik me ook aangewend om bij het monteren van de tuimelaars elke klepstoter te checken of die goed in de zitting zit en voor het stellen van de klep de tuimelaar eerst goed tegen de stoter aandrukken.
succes, Fenna
Zelf heb ik me ook aangewend om bij het monteren van de tuimelaars elke klepstoter te checken of die goed in de zitting zit en voor het stellen van de klep de tuimelaar eerst goed tegen de stoter aandrukken.
succes, Fenna