Remmenreiniger is prima om de stekkers mee schoon te spuiten. Groot voordeel is dat het met veel kracht uit de spuitbus komt en dus veel beter reinigt.
Wel is het zaak om als alles schoon is de stekker even in te spuiten met een onderhoudsspray. Dat maakt dat de stekker later ook weer soepel uit de ecu wil.......
motor uitval 2001 disco series 2
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Remmenreiniger maakt de contacten wel erg droog, even met gewone WD40 spuiten lost dat probleem ook weer op. Gewone WD40 blijkt een prima contactreiniger te zijn, ik gebruik het ook voor potmeters, pluggen en schakelaars.
Ik heb ook weer olie in de kabelboom na eerder de harness vervangen te hebben. Ik heb de afdichting uit de connector op de comprutser weggenomen en de olie loopt er nu gewoon uit op een doekje. Alles werkt prima. Olie moet maar mijn smaak weinig kwaad kunnen, het zal eerder het vuil in de olie zijn dat voor ongewenste geleiding tussen twee polen zorgt.
Ik heb ook weer olie in de kabelboom na eerder de harness vervangen te hebben. Ik heb de afdichting uit de connector op de comprutser weggenomen en de olie loopt er nu gewoon uit op een doekje. Alles werkt prima. Olie moet maar mijn smaak weinig kwaad kunnen, het zal eerder het vuil in de olie zijn dat voor ongewenste geleiding tussen twee polen zorgt.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Dag Gerard4t,
Misschien nog eens een nieuw wiring-harness proberen (er zijn er die wel "dicht" zijn ... daarna natuurlijk niks meer doen).
Verder zijn er ook mensen die aan de kabelboom-harness-connenctor-kant een olie-wering inbouwen en/of een olie-aftappunt maken.
Als je nu toch met een bescheiden lekkage wilt of moet leven dan kan je denkelijk toch maar beter die lekkage zo snel mogelijk onderscheppen.
Waar ik nu nooit een antwoord op heb gehad:
(Alternatieve verklaring is een relatief groot aandeel "wiring harnesses" dat snel olie doorlaat, bij een laag percentage goed dichte moet je dus toevallig die ene goede treffen ... en daarna heel blij zijn, een soort loterij dus.)
Groeten MarcS
Misschien nog eens een nieuw wiring-harness proberen (er zijn er die wel "dicht" zijn ... daarna natuurlijk niks meer doen).
Verder zijn er ook mensen die aan de kabelboom-harness-connenctor-kant een olie-wering inbouwen en/of een olie-aftappunt maken.
Als je nu toch met een bescheiden lekkage wilt of moet leven dan kan je denkelijk toch maar beter die lekkage zo snel mogelijk onderscheppen.
Waar ik nu nooit een antwoord op heb gehad:
- Zijn er wellicht verschillen tussen individuele blokken in de druk onder het kleppendeksel ??
(Alternatieve verklaring is een relatief groot aandeel "wiring harnesses" dat snel olie doorlaat, bij een laag percentage goed dichte moet je dus toevallig die ene goede treffen ... en daarna heel blij zijn, een soort loterij dus.)
Groeten MarcS
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Dank je MarcS, Ik heb nog een nieuwe harness liggen, die zal ik bij gelegenheid eens monteren. Een barrière maken door b.v doorknippen en solderen van de kabelboom vanaf de connector naar de kromprutser is in ieder geval een stukje zekerheid. Bij die ene keer dat één cilinder niet meer meedeed was het afdoende om de harness te vervangen, dus was er ergens een slecht contact ontstaan, ofwel in de doorvoerconnector, dan wel in de stekers op de pompverstuivers. Bij doormeten bleken alle draden goed.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: motor uitval 2001 disco series 2
En ... hoe gaat het nu met "fredinfrance" ??
Groeten MarcS
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten