Dank je en groeten uit Frankrijk
motor uitval 2001 disco series 2
-
fredinfrance
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 Mar 2015, 22:15
- Locatie: Thedirac,France
Re: motor uitval 2001 disco series 2
aha, dat maakt het duidelijker
, hoef ik alleen nog maar de juiste Engelse benaming te vinden voor klepdekselpakking..
Dank je en groeten uit Frankrijk
Dank je en groeten uit Frankrijk
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Probeer eens: td5 rocker cover gasket. Enige nadeel is dan dat je er niet mee de ruimte in kan (da's een puzzeltje voor je).
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Maak maar "Cam cover gasket" van, dan vind je hem wel.
ERR7094 voor de vroege versie TD5
of
LVP000020 voor de late versie TD5
Gert-Jan.
ERR7094 voor de vroege versie TD5
of
LVP000020 voor de late versie TD5
Gert-Jan.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Crazy-G schreef:Maak maar "Cam cover gasket" van, dan vind je hem wel.
En in het Frans zoek je naar een: "joint de couvercle de soupape".
Groeten MarcS
-
fredinfrance
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 Mar 2015, 22:15
- Locatie: Thedirac,France
Re: motor uitval 2001 disco series 2
thanks guys 
-
fredinfrance
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 30 Mar 2015, 22:15
- Locatie: Thedirac,France
Re: motor uitval 2001 disco series 2
dank voor alle goede adviezen! Ik heb alles bestelt, en gisteravond de stekkers weer helemaal schoon gemaakt, in de verwachting dat ie het vandaag wel zou doen.. Nou mooi niet, het is erger dan ooit, hij start perfect, maar stottert en hapert tijdens het rijden en dan slaat ie constant af.niet handig in de heuvels.... kan dat ook te maken hebben met de dieselfilter of zo?
Bedankt alvast, groetjes Fred
Bedankt alvast, groetjes Fred
Re: motor uitval 2001 disco series 2
dat zou ook kunnen, alhoewel wat minder waarschijnlijk.
Je moet aan zowel blok- als aan ecu zijde de kabelboom een aantal keer reinigen. Ik zou overigens geen remmenreiniger oid gebruiken, maar een middel dat geschikt is om elektrische componenten te reinigen. Is ook in spuitbus verkrijgbaar.
Brandstoffilter vervangen is sowieso aan te bevelen om dat eens in de zoveel km te doen.
Bij een Defender zit deze in de wielkast rechtsachter en is onderhavig aan pekel/water en ander zooi. Soms rot ie eerder door dan dat het filter vervuild is....
Af en toe brandstoffilter aftappen ( water) is ook raadzaam. Eea afhankelijk van waar ( welk land...) je tankt.
Je moet aan zowel blok- als aan ecu zijde de kabelboom een aantal keer reinigen. Ik zou overigens geen remmenreiniger oid gebruiken, maar een middel dat geschikt is om elektrische componenten te reinigen. Is ook in spuitbus verkrijgbaar.
Brandstoffilter vervangen is sowieso aan te bevelen om dat eens in de zoveel km te doen.
Bij een Defender zit deze in de wielkast rechtsachter en is onderhavig aan pekel/water en ander zooi. Soms rot ie eerder door dan dat het filter vervuild is....
Af en toe brandstoffilter aftappen ( water) is ook raadzaam. Eea afhankelijk van waar ( welk land...) je tankt.
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Dag Fred,
Je kan in geval van twijfel het diesel-filter eens aftappen, of vervangen.
Ik heb overigens nog nooit bedenkingen gehad bij de Franse diesel, in ieder geval niet daar waar ik tank.
Hoor je de pomp draaien? Hoorde je de pomp voorheen wellicht eerst steeds meer herrie maken ??
Als je nu niks meer hoort is de pomp wellicht gaan hemelen (indien je die pomp vervangt, kies dan geen goedkope).
En ... als er echt serieus olie in de kabelboom zat, dan is er wellicht nog steeds olie onderweg, dus meermaals met remmenreiniger schoonmaken - ook de ECU-stekker - kan in zo'n geval ook helpen. (NB Remmenreiniger is gewoon een krachtig koolwaterstof oplosmiddel, ik zou niet weten waarmee je beter de motorolie uit de bekabeling kan spoelen.)
Groeten MarcS
Je kan in geval van twijfel het diesel-filter eens aftappen, of vervangen.
Ik heb overigens nog nooit bedenkingen gehad bij de Franse diesel, in ieder geval niet daar waar ik tank.
- Ik tank liefst goedkoop, en dus ongeveer per definitie bij stations met een grote omzet.
Ik ken wel het "verhaal" van iemand die kort voor de camping voor de zekerheid nog even zijn Audi vol liet gooien ...
.... die daarna 2 weken zonder auto zat wegens een brandstof-probleem.
Hoor je de pomp draaien? Hoorde je de pomp voorheen wellicht eerst steeds meer herrie maken ??
Als je nu niks meer hoort is de pomp wellicht gaan hemelen (indien je die pomp vervangt, kies dan geen goedkope).
En ... als er echt serieus olie in de kabelboom zat, dan is er wellicht nog steeds olie onderweg, dus meermaals met remmenreiniger schoonmaken - ook de ECU-stekker - kan in zo'n geval ook helpen. (NB Remmenreiniger is gewoon een krachtig koolwaterstof oplosmiddel, ik zou niet weten waarmee je beter de motorolie uit de bekabeling kan spoelen.)
Groeten MarcS
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Marc,
Het lijkt mij dat https://wd40.nl/specialist/snelwerkende-contactspray/ dit toch een beter en veiliger middel is dan remmenreiniger? Dit gebruik ik en het werkt prima.
Chris
Het lijkt mij dat https://wd40.nl/specialist/snelwerkende-contactspray/ dit toch een beter en veiliger middel is dan remmenreiniger? Dit gebruik ik en het werkt prima.
Chris
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: motor uitval 2001 disco series 2
Waterrover schreef:Het lijkt mij dat https://wd40.nl/specialist/snelwerkende-contactspray/ dit toch een beter en veiliger middel is dan remmenreiniger? Dit gebruik ik en het werkt prima.
Ik heb geen onderzoek gedaan naar de precieze werking van de verschillende alternatieven, echter, om olie te verdrijven heb je het meest aan een goed oplosmiddel. Motorolie is juist zo samengesteld dat het zo goed mogelijk blijft "hangen", en dus heb je een nogal "agressief" oplosmiddel nodig.
Contact-spray kan wellicht verstandig zijn om na de sterke ontvetting de contactjes weer het "beschermen", maar neem dan een weinig reactieve contactspray (afhankelijk van het doel zitten er nl ook wel agressievere bestanddelen in de contactspray, bedoeld om een oxide-laagje op te lossen).
Verder is er geen contactprobleem, of toch maar dan dus juist een te goed contact waardoor de pompverstuivers niet goed worden aangestuurd.
Of te wel :
Het is een beetje kiezen tussen Scylla en Charybdis (dus tussen twee kwaden): Olie in de kabelboom is in ieder geval een probleem. Remmenreiniger is een tamelijk adequaat (en goedkoop) product om de olie te verdrijven. Misschien is remmenreiniger niet het allerbeste voor de ECU, dus daar graag een beetje terughoudendheid ... en misschien de contactjes na het reinigen met een daartoe geschikte contact-olie nabewerken.
Anyway: hele volksstammen hebben met remmenreiniger goede / hoopgevende resultaten, een nieuwe kabelboom en een nieuwe ECU kunnen altijd nog.
Groeten MarcS
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten