Goedemorgen allemaal, ik loop tegen het volgende aan en word er redelijk wanhopig van: ik heb een Landrover Discovery Sport, bouwjaar 2017, nieuw aangeschaft (lease). Van het begin af aan heb ik diverse elektronische problemen. 1. de cd speler begint 7 van de 10 keer iedere keer overnieuw te spelen i.p.v. te onthouden bij welk nummer hij gebleven is. Heel vervelend omdat ik deze speler veel gebruik, maar nu dus helemaal niet meer. 2. de USB speler heeft hetzelfde probleem. Ik heb verschillende USB sticks geprobeerd, maar het entertainment centre "vergeet" iedere keer alle instellingen. Ook de "random play" functie die er voor zorgt dat alle nummers op de stick door elkaar heen worden afgespeeld, wordt niet onthouden door het systeem. Resultaat is dat dus ook de USB speler iedere keer dezelfde nummers laat horen, in dezelfde volgorde. Ook die gebruik ik dus niet meer. 3. de DAB+ radio stopt er regelmatig mee, soms heb ik dan zelfs geen FM radio ook, "geen ontvangst" in display. Meestal doet de FM het nog wel gelukkig. Maar een paar weken geleden had ik op een lange rit geen DAB+ én geen FM, en omdat ik de CD speler en de USB functie dus ook al niet gebruik, waren dat 2 een en half zeer stille uurtjes in de auto.
Verder heb ik nog wat andere, kleinere probleempjes die wel vervelend zijn, maar niet onoverkomelijk: de ruitenwisser die zonder reden af en toe gaat wissen, ook bij kurkdroge ramen. Vanmorgen liep de wissermotor daar dus helemaal op vast omdat de ramen zo droog waren dat de rubbers vastliepen. Verder slaat de airco af en toe op hol waardoor het stervenskoud wordt in de wagen. Dit is dan alleen op te lossen door de airco op 28 graden te zetten, waardoor het weer bloedheet wordt, dus blijf ik meestal maar lekker in de kou zitten.
Voor wat betreft de muziek heb ik als muziek freak juist de dure Meridian speakerset laten inbouwen, maar daar luister ik nu dus alleen maar radio op.

De auto is al bij herhaling terug geweest bij de dealer, Landrover Benelux heeft de auto zelfs bijna 10 weken in bezit gehad om allerlei tests en updates te doen, maar inmiddels laten ze me zitten. Alle nog bestaande bovenstaande problemen zijn nu afgedaan als "product eigenschap". Dus Landrover gaat eerst alles bij elkaar bijna een half jaar sleutelen aan de wagen, en als ze de problemen daarna dus niet kunnen oplossen zeggen ze gewoon dat het zo hoort. Heel vreemd.
Ik hoop dat er mensen zijn die één van bovenstaande problemen herkennen en wellicht ervaring hebben met een dealer die wel het ei van Colombus heeft voor een oplossing?