Peter Puma schreef:....
Voordien was die soms wat aarzelend in de lage toeren, vooral door toedoen van de EGR.
....
Als je weet wanneer die EGR open en dicht gaat ... dan weet je dat die aarzeling niet door de EGR komt.
De oudere EGR-kleppen werken met een zekere vertraging, naar mate de auto schoner moet zijn om aan de geldende EURO-norm te komen is de klep sneller <> dat is dan ook de bron van het probleem met de Puma-EGR-klep: hij gaat niet per se echt stuk, maar afhankelijk het toeval wordt ie met de tijd wat trager en dat geeft foutmeldingen (en uiteindelijk erger).
Maar ... ik wil best geloven dat een Remap iets doet.
Aan de andere kant: als de auto om te beginnen niet goed (genoeg) werkt dan is het beter eerst de basis aan te pakken.
Misschien ben ik iets te weetgierig, maar ik zou ook willen weten wat de Remap nu werkelijk bijdraagt, dus wat ie toevoegt bovenop een goed werkende auto.
Direct Remappen en een VGT-turbo zonder de basis aan te pakken is zoiets als een Tour-de-France fietser op een dieet van anabolen zetten zonder eerst de banden op te pompen of de ketting te smeren.
Groeten MarcS
PS Er zijn genoeg kleine probleempjes die de prestaties van de standaard Puma kunnen beïnvloeden: De intercooler (vervuild of lek), de luchtslangen (een beginnende délaminatie), de turbo-regeling, de sensoren die de hoeveelheid lucht meten .... stuk voor stuk makkelijk te verhelpen, zelfs tegen een top-tarief veel goedkoper als gewoon een andere nog duurdere turbo.