Teruggeschroefde 2.5 N/A ? Mogelijk?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Scrambler850

Teruggeschroefde 2.5 N/A ? Mogelijk?

Berichtdoor Scrambler850 » 04 Jun 2018, 17:54

Hallo,
Ben nieuw hier maar heb de volgende vraag:
In mijn series zit de 2.5 l N/A diesel motor in plaats van de 2.25 l N/A. Nu heeft de vorige eigenaresse mij verteld dat de motor is (beperkt/terug geschroefd) bij de eigenaar voor haar die toen het blok ook heeft ingebouwd. Dit lijkt mij een beetje onlogisch maar toch vraag ik het mij wel af. Gelukkig heb ik al met een 2.25 en met de 2.5 gereden en ik merk dus werkelijk geen verschil. Het gevoel zegt zelfs dat de 2.25 pittiger was. Iemand hier enig idee of dit wel eens gebeurt? En heeft er iemand een idee hoe het is gedaan? Mij lijkt het meest logische dat de brandstof pomp anders is afgesteld. Mocht het werkelijk zo zijn zou ik graag terug naar origineel willen.

Erik Peters

Re: Teruggeschroefde 2.5 N/A ? Mogelijk?

Berichtdoor Erik Peters » 04 Jun 2018, 19:22

Tja, ik heb vroeger wel een 2,5 l N/A diesel in mijn 109 Series III gehangen, maar aan de brandstofpomp heb ik destijds niks veranderd. Dat vond ik niet nodig, zo woest veel extra pk's heb je nou ook weer niet. De 2,5 liter kon het allemaal net iets makkelijker doen dan de 2,25 liter met 3x gelagerde krukas.
Op de 2,5 liter zit een Bosch roterende inspuitpomp en belangrijker: een getande distributieriem, die af en toe vervangen moet worden. Die inspuitpomp ligt naast het blok zo'n beetje op de plek waar de originele motorsteun zit met daarboven de accubak.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Techniek”