cilinder deurslot vroege defender terug monteren

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
lexbrug

cilinder deurslot vroege defender terug monteren

Berichtdoor lexbrug » 02 Jun 2018, 15:01

Beste allen,

Ik heb een cilinder uit het slot verwijderd. (pinnetje in gaatje geduwd en palletje van de cilinder ingeduwd en cilinder uit de schacht getrokken.

Nu wil ik een nieuwe cilinder terug plaatsen, maar in de schacht heb ik geen ruimte om het palletje in te duwen, zodat de cilinder weer borgt.

Kent iemand de truc??

Erik Peters

Re: cilinder deurslot vroege defender terug monteren

Berichtdoor Erik Peters » 02 Jun 2018, 17:42

Ik word oud. Twee maand geleden hetzelfde gedaan, d.w.z. een nieuwe slotcilinder in een nieuw achterdeurslot geplaatst, maar ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb. Ik dacht met een dunne voelermaat (0,05 of 0,10 mm) er bij tussen om het palletje in te drukken. Ik weet nog wel dat ik de voelermaat niet smaller hoefde te maken om hem in het vierkante gaatje te kunnen krijgen, dus ik hoefde geen voelermaat 'op te offeren'.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Crazy-G

Re: cilinder deurslot vroege defender terug monteren

Berichtdoor Crazy-G » 03 Jun 2018, 07:46

Palletje wordt vanzelf ingedrukt, zit een schuine kant in het gat, oftewel nieuwe cilinder met sleutel er in correct oriënteren, d.w.z. iets links of rechts verdraait ten opzichte van de verticale lijn (afhankelijk van de kant) en voorzichtig in het gat duwen tot'ie klik zegt.

Gert-Jan.

Terug naar “Techniek”