Tijdens wat ruig terreinrijden in zuid-Spanje kwam ik tot de ontdekking dat de airco niet meer functioneerde. Eerst alle zekeringen bekeken, die waren ok. Daarna foutcodes uitgelezen van airco-ecu, geen foutcodes. Daarna relais omgewisseld onder motorkap met toeter. = zelfde, maar geen verschil merkbaar. Vervolgens maar eens de airco-unit zelf bekeken, toen zag ik niet alleen de verdwenen 'clutchplate' maar ook schade aan de visco-ventilator. Nog een geluk dat mijn radiateur gespaard bleef.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt? En hoe kan een dergelijk moer losraken? KM stand 254000.
Chris
Clutchplate Denso Airco D2 TD5
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Clutchplate Denso Airco D2 TD5
Die van mij is er ook al twee keer afgevallen. Is een defender Td5 maar de compressor is dezelfde. Ook bij mij is de visco fan beschadigd, gelukkig bleef de clutchplate beide keren ergens steken.
Bij het weer vastzetten heb ik gemerkt dat het best nauw komt hoe dik het ringetje is en hoe vast je de bout aandraait. Te vast en de compressor blijft meedraaien en te los en je verliest hem weer.
Bij het weer vastzetten heb ik gemerkt dat het best nauw komt hoe dik het ringetje is en hoe vast je de bout aandraait. Te vast en de compressor blijft meedraaien en te los en je verliest hem weer.
2003 Defender 110 HT TD5
2004 Defender 110 SW TD5
2004 Defender 110 SW TD5