Klein vraagje over de ecu van een discovery 2 e, dan meer bepaalt over deze die instaat voor de luchtvering en ace systeem
is er een manier dat men deze kan testen
voor de disco profs
-
Frank110V8
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 14 Mar 2013, 09:33
- Locatie: Schiedam
Re: voor de disco profs
Een Discovery 2 heeft geen Air suspension ECU. Het systeem werkt eenvoudig op de twee schakelaars die voor je achterwielen zitten. als de schakelaar contact maakt gaat de pomp lopen en wordt een solenoid klep geopend tot de auto op hoogte staat en de schakelaar geen contact maakt. Haal een armpje los van die schakelaars en je kan het op een neer bewegen om te testen.
Succes
Succes
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Nu Defender110 TD5 camper
Re: voor de disco profs
zo simpel is het jammer genoeg nie
Hoe weet deze sensor dan da hij in offroad of onroad is en waar hij moet stoppen met bijblazen
Hoe weet deze sensor dan da hij in offroad of onroad is en waar hij moet stoppen met bijblazen
Re: voor de disco profs
De luchtvering van de Discovery 2 en het ACE systeem zijn twee losstaande systemen. De hoogte van de achterzijde van de auto wordt bepaald door de hoogte sensoren voor de achterwielen (heftboompjes). In feite is de sensor niet meer dan een potentiometer, afhankelijk van de stand hoort er een weerstand bij. De ECU vertaald de weerstand in een hoogte.
Bij het vervangen van de sensor(en) kan het zijn dat deze net een andere weerstand geeft. Hierdoor komt de auto scheef te staan of te hoog. De sensoren moeten dan gekalibreerd worden, met andere woorden, je moet de ECU vertellen welke weerstand bij welke hoogte hoort. Nu heeft Landrover hier speciale blokken voor, maar met een meetlat gaat het ook prima. Daarnaast heb je een nanocom, lynx oid nodig.
Voor een uitgebreide instructie:
http://blog.discoverthat.co.uk/2016/05/ ... setup.html
ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Bij het vervangen van de sensor(en) kan het zijn dat deze net een andere weerstand geeft. Hierdoor komt de auto scheef te staan of te hoog. De sensoren moeten dan gekalibreerd worden, met andere woorden, je moet de ECU vertellen welke weerstand bij welke hoogte hoort. Nu heeft Landrover hier speciale blokken voor, maar met een meetlat gaat het ook prima. Daarnaast heb je een nanocom, lynx oid nodig.
Voor een uitgebreide instructie:
http://blog.discoverthat.co.uk/2016/05/ ... setup.html
ik hoop dat dit je vraag beantwoord.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten