Achteruit rijden na 4x4 gereden te hebben?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Marco_van_Hoof

Re: Achteruit rijden na 4x4 gereden te hebben?

Berichtdoor Marco_van_Hoof » 06 Sep 2018, 21:11

Heren,

Excuses voor de late reactie, maar alsnog bedankt voor het delen van jullie kennis.
De volgende offroad dag zal ik het gewoon eens proberen en kijken wat er gebeurd.

mvg.
Marco

DAppeldorn

Re: Achteruit rijden na 4x4 gereden te hebben?

Berichtdoor DAppeldorn » 10 Sep 2018, 20:59

Het achteruitrijden na 4x4 ken ik alleen van automatische vrijloopnaven vaak te zien op japanners.
En zit normaal niet op de series

Aangezien de series standaard vaste naven heeft is achteruitrijden niet nodig.
Ook niet met hand bediende inschakelbare naven.

Schakelen tussen hoog en laag moet vanuit stilstand, schakelen hoog 2wd naar 4wd kan met een lage snelheid. ( naven op lock of vaste naven)
bij de 88 series 2 2a en 3 (4 bak) zit daar de gele pook voor (druk bediening 2wd-4wdH), Laag-n-Hoog is een rode knop handel die van voren naar achteren kan bewegen.

Bij de 88 en volgens mij ook de 109 kan je met een lage snelheid mits de naven zijn gelokt ( of de originele vaste naven) overschakelen van 2wd naar 4wd door de gele knop naar beneden te drukken. ZONDER KOPPELING TE GEBRUIKEN! Gewoon rijdend
Deze blijft staan tot je in STILSTAND de rode handel naar je toe trekt (naar laag) en weer terug. Dan springt de gele knop weer omhoog.
Als het goed is. :D
Afbeelding
(mijn oude S2a 88 van 1965 ex boar)
Afbeelding
Afbeelding

Heb hier jarenlang in gereden maar met jonge kinderen iets te spartaans :mrgreen:
Vaak nog spijt, want de range die erachter aan kwam was een miskoop :evil:

De range rover en volgens mij ook de v8 109 modellen hebben een lt95 bak, deze wordt bediend met een trek en druk schakelaar op vacuum, en bediend een vacuum op de bak voor de 4wd lock. Deze is gewoon aan/uit.

Paddocks heeft als het goed is ook owners manuals te koop, dit is een dun boekje met de basics wat je moet weten over je type auto.
Das wat handiger dan die dikke werkplaatshandboek mee zeulen :mrgreen:

https://www.paddockspares.com/otherstuf ... eries.html

Terug naar “Techniek”