geen vermogen defender td5 2002

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
reijnard

geen vermogen defender td5 2002

Berichtdoor reijnard » 20 Mei 2018, 09:04

Na een half jaar en 30.000km verder mijn eerste echte probleem van de defender.
Dit gebeurd heel sporadisch maar wat mij opvalt is als ik iets te hard een bocht neem van een oprit of afrit van een snelweg. maar dit kan ook puur toeval zijn.
maargoed, ik neem de bocht, laat hem uitrollen of rem af en schakel terug en dan bij het gas geven geen vermogen meer.
de auto blijft stationair perfect draaien, maar kan geen gas meer geven. toerental verhoogd niet, wel gaat hij bij het gasgeven flink roken en de motor onregelmatig lopen. bij gas loslaten loopt de motor weer perfect stationair.
soms na een seconden of 10 pakt hij hem weer ineens op en kan ik weer 100km rijden alsof er niks aan de hand is. laatst heb ik echter 5 minuten stilgestaan op de snelweg maar uiteindelijk pakt hij hem toch ineens weer op.

vanuit het roken mag ik uitgaan dat die voldoende brandstof krijgt, filter is overigens wel vervangen voor de zekerheid.

bij het uitlezen de volgende fouten:
- tacho drive open load
-gearbox/ABS output drive open load
-inconsistencies found with driver demand
-injector 1 peak charge short

omdat hij rookt krijgt hij waarschijnlijk brandstof genoeg. plus het feit dat hij totaal niet in toerental stijgt maar een beetje gaat pruttelen, lijkt het erop alsof hij gesmoord word voor een bepaalde tijd?
kapotte injector of kapotte turbo kan je altijd nog iets gas geven.

Landmarcs

Re: geen vermogen defender td5 2002

Berichtdoor Landmarcs » 20 Mei 2018, 09:21

Dag Reijnard,

Misschien moet je eens kijken naar de luchtslangen.
Er zijn zo nu en dan meldingen van een "delaminated" slang ... het binnenwerk laat dan los en dan kan de luchttoevoer ineens, en zo nu en dan, gesmoord worden door een los deel van het slang-binnenwerk.
Dat je problemen wellicht vooral of eigenlijk alleen optreden na even uitrollen met het gas los (mijn conclusie) lijkt mij passend bij zo'n gedelamineerde slang.

Van een zo nu en dan haperende turbo heb ik nog niet gehoord, bovendien zorgt uitval van de turbo voor een motor die erg traaaag wordt en niet voor slechts stationair.

Groeten MarcS

Edward

Re: geen vermogen defender td5 2002

Berichtdoor Edward » 20 Mei 2018, 22:14

Klinkt als een Ecu die aan het doodgaan is. Die bocht erbij kan ik niet helemaal rijmen. Tenzij het ding zó vol olie zit dat die in de bocht klotst :lol: :lol:

Maar ik zou even een Ecu lenen en daar een weekje mee proefrijden
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Techniek”