Koplampen RRC V8 3.5L '86 passen niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Justin

Koplampen RRC V8 3.5L '86 passen niet

Berichtdoor Justin » 17 Mei 2018, 12:02

Goedemorgen heren/dames,

Ik heb een tijdje geleden twee nieuwe koplampen besteld bij Paddock die geschikt zouden moeten zijn voor mijn Classic.
Helaas passen ze niet en bij Paddock kunnen ze me helaas niet verder helpen en zijn het de goede lampen.

Het randje van de lamp, waar de chroom borgring overheen valt (die met drie schroefjes) is dunner dan bij mijn oude lamp. Hierdoor zit de lamp niet goed opgesloten in het huis waardoor hij kan rammelen en nooit goed gericht kan worden.
Ik dacht eerst aan verkeerde lampen, maar volgens Paddock zijn ze écht goed. Kan het zijn dat mijn lampen van een andere land rover af komen en met gehele behuizing in mijn Range zijn gezet?

Ik heb foto's van de oude en nieuwe lampen toegevoegd. Onderdeelnummer van de nieuwe lampen is PRC7994K, paddock nummer S8003. Eerste foto is van de nieuwe, laatste twee van de oude (passende) lamp.

Ben benieuwd of iemand mij het licht kan laten zien, bedankt alvast ;)

Edit: Ik heb het vermoeden dat het lampen van een Defender >94 zijn!?
Bijlagen
3.jpg
2.jpg
1.jpg

Erik Peters

Re: Koplampen RRC V8 3.5L '86 passen niet

Berichtdoor Erik Peters » 17 Mei 2018, 17:00

Kun je geen grote o-ring om de koplamp leggen en daarmee de ruimte opvullen tussen de nieuwe koplamp en de chroom-ring?
Uiteraard aan de voorkant, aan de achterkant zitten hoogst waarschijnlijk nokjes om de koplamp op de juiste plek te houden.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 17 Mei 2018, 17:35

Dag Justin,

Ik meen dat ik ook al eens iets heb gelezen over de heldere poly-acrylaat koplampen (bij Defenders).
De passing was (soms) wat ruim.   Wat dan uiteindelijk de oplossing was ben ik vergeten.

Groeten MarcS

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 17 Mei 2018, 18:12

Hallo Justin,

Bij de crystal clear upgrade voor mijn series, heb ik de 3 nokjes op de achterrand van de lamp (die in de uitsparingen van de koplamp houder passen) met een kleine 8mm verhoogd en nu zitten ze klem onder de chromen rand.

succes, Fenna
Afbeelding

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 17 Mei 2018, 21:25

fenix2 schreef:Bij de crystal clear upgrade voor mijn series, heb ik de 3 nokjes op de achterrand van de lamp (die in de uitsparingen van de koplamp houder passen) met een kleine 8mm verhoogd en nu zitten ze klem onder de chromen rand.

Zo, 8 mm ruimte is behoorlijk veel, dat lukt hoogstwaarschijnlijk niet met 1 o-ring......

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Justin

Berichtdoor Justin » 17 Mei 2018, 21:37

Hoi Erik, heb ik ook aan gedacht maar de ruimte is eigenlijk te groot (wordt dan een heel dikke pees en dan dus zichtbare ruimte tussen de ring en de lamp waar ook rotzooi tussen kan gaan zitten).

@Fenna, ben heel benieuwd hoe je deze afstand hebt vergroot. De drie steuntjes aan de achterkant van de lamp met een tang naar achter uitgerekt o.i.d.?

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 17 Mei 2018, 21:44

Justin,
Met vulplaatjes van modelbouw plastic (3 laagjes van ca 1,5mm dik). De modelbouwlijm werkte ook op de crystal clear lamphuizen.

gr. Fenna
Afbeelding

Justin

Berichtdoor Justin » 18 Mei 2018, 09:30

En dan is hij nog goed geborgd tegen draaien in het koplamphuis / backing bowl?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 18 Mei 2018, 10:11

Justin schreef:Ik dacht eerst aan verkeerde lampen, maar volgens Paddock zijn ze écht goed.

Waarschijnlijk willen ze deze er graag bij verkopen.

Groet,

Erik.

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 18 Mei 2018, 21:35

Hallo Justin,

Met de crystal clears wel. De modelbouwlijm werkt ook op de kunststof behuizing van die lampunits. De chromen ring zet alles dan klem (wel de verlijmingen wat tijd geven om goed te drogen)

Fenna
Afbeelding

Terug naar “Techniek”