hallo allemaal,
ik wil mijn achterruitjes, dus de achterdeurruit en de 2 ernaast warmte werend maken.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zie de solarplexius platen, € 95.00
Iemand hier ervaring mee?
alvast bedankt voor de reactie
defender 110 td4 puma ruiten warmtewerend maken
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: defender 110 td4 puma ruiten warmtewerend maken
Dag Ralph,
Nee, ik heb geen ervaring met Solarplexius.
Ik heb wel ervaring met zonwerend horregaas ... en dat werkt heel aardig (en het is in ieder geval een stuk goedkoper).
Iets meer kluswerk: gaas pas maken, klitteband erop stikken, zelfklevend klitteband op de achterdeur plakken.
En klaar ben je ('t is wel zo handig als je niet het standaar derde remlicht hebt - bij grijskenteken is het niet verplicht*).
De kleine ruitjes had ik een zonnewerend rolgordijntje (die moet ik nog weer eens terug-monteren).
Het zonnewerende horrgaas is zwart horregaas met een eenzijdige alu-finish, het werkt dus redelijk zonne- en inkijk-werend.
En je kijkt opvallend goed erdoor naar buiten, want de binnenzijde is zwart en daardoor weinig storend.
Overigens is mijn ervaring met een 110 Puma dat die desondanks best warm wordt, ik heb een HardTop met isolatie voor de hard-top zijpanelen.
De problemen zijn 1º De versnellingsbak&tussenbak wordt erg heet die hitte komt langzaamaan naar binnen (als de visco-fan een keertje aanslaat dan merk je de koelende werking, de hitte onder de tunnel wordt dan weggeblazen), en 2º de HardTop heeft geen ventilatie naar achter dus de ventilatie-lucht stagneert.
Mijn oude 110 Td5 werd minder warm, ook daar werd de tunnel stevig verwarmd door de versnellingsbak (maar wellicht wel iets minder) maar ik had achter roostertjes geklust en je hebt bij een Td5 nog de klepjes onder de voorruit.
Groeten MarcS
PS Ik ben wat huiverig mbt een verdubbeling van de verwarmde achterruit. Ik had een fresnel-lens op die achterruit en die leidde tot een zwak puntje in de opgedrukte bedrading, dat werd een hitte-puntje en dat leidde uiteindelijk tot een boem-momentje (en dus daarna een bezoekje aan auwtotaalglas).
Bij de Td5 ging het jaren goed, maar de opgedrukte bedrading van de nieuwere achterruit is kennelijk van een andere, zwakkere samenstelling, de bedrading lijkt ook meer óp de ruit te liggen.
Nee, ik heb geen ervaring met Solarplexius.
Ik heb wel ervaring met zonwerend horregaas ... en dat werkt heel aardig (en het is in ieder geval een stuk goedkoper).
Iets meer kluswerk: gaas pas maken, klitteband erop stikken, zelfklevend klitteband op de achterdeur plakken.
En klaar ben je ('t is wel zo handig als je niet het standaar derde remlicht hebt - bij grijskenteken is het niet verplicht*).
De kleine ruitjes had ik een zonnewerend rolgordijntje (die moet ik nog weer eens terug-monteren).
Het zonnewerende horrgaas is zwart horregaas met een eenzijdige alu-finish, het werkt dus redelijk zonne- en inkijk-werend.
En je kijkt opvallend goed erdoor naar buiten, want de binnenzijde is zwart en daardoor weinig storend.
Overigens is mijn ervaring met een 110 Puma dat die desondanks best warm wordt, ik heb een HardTop met isolatie voor de hard-top zijpanelen.
De problemen zijn 1º De versnellingsbak&tussenbak wordt erg heet die hitte komt langzaamaan naar binnen (als de visco-fan een keertje aanslaat dan merk je de koelende werking, de hitte onder de tunnel wordt dan weggeblazen), en 2º de HardTop heeft geen ventilatie naar achter dus de ventilatie-lucht stagneert.
Mijn oude 110 Td5 werd minder warm, ook daar werd de tunnel stevig verwarmd door de versnellingsbak (maar wellicht wel iets minder) maar ik had achter roostertjes geklust en je hebt bij een Td5 nog de klepjes onder de voorruit.
Groeten MarcS
PS Ik ben wat huiverig mbt een verdubbeling van de verwarmde achterruit. Ik had een fresnel-lens op die achterruit en die leidde tot een zwak puntje in de opgedrukte bedrading, dat werd een hitte-puntje en dat leidde uiteindelijk tot een boem-momentje (en dus daarna een bezoekje aan auwtotaalglas).
Bij de Td5 ging het jaren goed, maar de opgedrukte bedrading van de nieuwere achterruit is kennelijk van een andere, zwakkere samenstelling, de bedrading lijkt ook meer óp de ruit te liggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten