accu beveiligingen tegen te ver ontladen
- Bowmore_and_more
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 13 Jan 2010, 12:33
- Locatie: Heerhugowaard
- Contact:
accu beveiligingen tegen te ver ontladen
Ik wil in de auto een aansluiting maken voor koelbox, telefoonlader etc. Is er een schakeling die voorkomt dat ik de accu te ver ontlaad als ik deze aansluiting gebruik als de motor niet draait? Ik ben vooralsnog niet van plan om er een extra accu in te bouwen 
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
Ja, die dingen zijn er. Even Googlen op: accu ontlaadbeveiliging of accu bewaker.
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
De meeste compressorkoelboxen hebben zo’n onderspanningsbeveiliging al ingebouwd.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
Maar daar kun je dan weer niet je telefoonlader op aansluiten.
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
RaRo74 schreef:Maar daar kun je dan weer niet je telefoonlader op aansluiten.
Jawel hoor ... Op de Waeco zit een USB aansluiting.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
Jaaaaa USBee natuurlijk 
RaRo74
Het is een blauwe.............

Het is een blauwe.............

-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
RaRo74 schreef:Maar daar kun je dan weer niet je telefoonlader op aansluiten.
Als je met je telefoon de auto-accu zover leeg trekt dat ie niet meer starten wil ... dan heb je een telefoon met zo'n grote accu dat ie niet onder de noemer "mobieltje" door het leven kan.
Ik laad van alles en nog wat op met de sigaretten-aansluiting (die bij mij permanent 12V geeft, dwz zolang de accu 12V geeft), en ik heb een digitaal Voltmetertje voor die sigaretten-aansluiting ... dat gaat allemaal prima, ik ben dus zelf de accu-bewaker.
Een mobiele koelkast heb ik niet, dat is een andere zaak, en ook qua accu-bewaking.
Groeten MarcS
- Bowmore_and_more
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 13 Jan 2010, 12:33
- Locatie: Heerhugowaard
- Contact:
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
Als je met je telefoon de auto-accu zover leeg trekt dat ie niet meer starten wil ... dan heb je een telefoon met zo'n grote accu dat ie niet onder de noemer "mobieltje" door het leven kan.
Hi Marc, dan ken je de stroomconsumptie van mijn dochter nog niet
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: accu beveiligingen tegen te ver ontladen
Bowmore_and_more schreef:Als je met je telefoon de auto-accu zover leeg trekt dat ie niet meer starten wil ... dan heb je een telefoon met zo'n grote accu dat ie niet onder de noemer "mobieltje" door het leven kan.
Hi Marc, dan ken je de stroomconsumptie van mijn dochter nog nietHet gaat ook op voor een koelbox, die trekt volgens mij wel het een en ander. Heb inmiddels bij Conrad een exemplaar besteld, dan kan die nog nèt voor het 30 jarig jubileum in de auto..
Tja, misschien willen we dan maar beter niet weten wat je dochter allemaal met haar mobieltje doet.
Zoals anderen al meldden: de meeste koelboxen hebben een onderspanning-beveiliging.
Mijn eenvoudige 12V=>220V omzetter heeft ook zo'n onderspanning-beveiliging (lastig zat, je moet 'm weer herstarten na bijv. het starten).
Maar goed, er zijn eenvoudige losse onderspanningsbeveiligingen (er ligt er eentje in mijn auto).
En ... zelfs een bijna 8 jaar oude accu laadt nog moeiteloos telefoons, accu-looplampen, GPS-batterijtjes etc., en daarna start de auto nog steeds.
Ja, Ja, 's winters leg ik de accu wel zo nu en dan aan de "wal-lading", mocht de auto 's zomers weken stilstaan dan idem.
Groeten MarcS
PS Wil je het heel mooi doen (en heb je geld teveel) dan koop je een LiFePO accu (die bestaan ook incl de bewakingselectronica in een auto-accu-behuizing). Zo'n LiFePO accu mag je straffeloos vrijwel geheel leegtrekken, dus kan je de werkelijke capaciteit benutten.
De/Een poor-mans oplossing is een HiCap-accu-ondersteuning, daarmee kan je de accu veel langer gebruiken: De condensator-lading werkt als een soort "vliegwiel" voor de accu ... levert de accu kaal niet meer genoeg start-amperes dan levert ie nog wel genoeg samen met zo'n Hi-Cap-pack.
Ik heb (nog) geen hands-on ervaring, maar weet uit doorgaans betrouwbare bron dat een schier overleden accu het met Hi-Cap-pack het zelfs in Zweedse omstandigheden blijft doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten
