Precies. Jij hebt de wagen ter goeder trouw bij een handelaar gekocht. Dan ga je er vanuit dat alles klopt. Dat de Rdw iets vind maakt het nog niet rechtsgeldig. Als een Disco 2 al als 'oud' geldt..... Dat ding is max van 1999.
Tenzij zij aan kunnen tonen dat dat blok als gestolen oid geregistreerd staat moeten zij uitleggen wat er dan mis is. Dat het bloknummer niet overeenkomt met het oorspronkelijke bloknummer zegt niks. Er gaan wel vaker onderdelen kapot aan een auto.......
Gewoon terug gaan naar de Rdw en kijken of een andere keurmeester ook zo zeikt of dat die het wel snapt.
motor identificatie-probleem Td5
Re: motor identificatie-probleem Td5
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Jezus hebben ze niks beters te doen.
als het om een td5 blok gaat en daar ga ik vanuit, is er geen enkele wijziging mbt milieuwetgeving etc etc.
er zijn in die periode regelmatig td5 blokken opgeblazen ivm oliepompboutje of welke redenen dan ook en gewoon vervangen.
als het al om een gestolen blok gaat moeten ze dat ter plekke kunnen achterhalen lijkt mij, wat is het nut anders van een dergelijke check?
ik zou ook gewoon teruggaan naar een andere RDW vestiging en gewoon weer proberen.
succes
als het om een td5 blok gaat en daar ga ik vanuit, is er geen enkele wijziging mbt milieuwetgeving etc etc.
er zijn in die periode regelmatig td5 blokken opgeblazen ivm oliepompboutje of welke redenen dan ook en gewoon vervangen.
als het al om een gestolen blok gaat moeten ze dat ter plekke kunnen achterhalen lijkt mij, wat is het nut anders van een dergelijke check?
ik zou ook gewoon teruggaan naar een andere RDW vestiging en gewoon weer proberen.
succes
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
Landmarcs
Roger schreef:Jezus hebben ze niks beters te doen.
Ik denk dat een andere RDW vestiging een gepasseerd station is.
Om heroverweging vragen wellicht, en kom je niet verder vraag dan om een voor bezwaar en beroep vatbaar besluit.
En via Ombudsman en/of Juridisch Loket vragen naar welke vervolgstappen verstandig zijn (wellicht een advocaat ... maar dan is uurtje factuurtje snel heel prijzig).
Het vervelende is dat de RDW om te beginnen weinig last heeft van een absurd besluit, en de individuele getroffene zit met de problemen.
Verder klopt het: de herkomst van een Td5 blok is heel eenvoudig ... hetzij uit een Discovery danwel uit een Defender en het enige verschil zit in de eerdere en latere edities (die vlgs mij wel een klein milieu-verschil maken ... maar dat zie je aan het type-nummer).
Dat de RDW wil weten waar een blok vandaan komt als je het hebt over een motorblok dat in heel veel verschillende varianten werd gebruikt in allerlei auto's ... daar kan ik me nog iets bij voorstellen, al was het maar omdat dat tot heel verschillende vermogens en milieu-prestaties kan leiden.
Bij de LandRover Td5 speelt dit in het geheel niet, het is (in allerlei opzichten) een unieke motor.
O ja, misschien is het ook aardig om eens (onder een andere naam) bij de RDW de vraag te droppen of ze je het bijpassend motor-nummer kunnen vertellen van een Discovery Td5, met het argument dat je die auto wilt kopen (dus wel even eentje uitkiezen die te koop staat) en je graag wilt weten of de auto origineel is. Je kan er overigens dan ook nog de vraag aan toevoegen of het sowieso uitmaakt zolang er het juiste motor-type in hangt. Ik ben heel nieuwsgierig naar het antwoord dat je dan krijgt.
Groeten MarcS
Is 't misschien zo dat 'r bij de RDW is te achterhalen waar, wanneer en door wie de apk-keuringen hebben plaatsgevonden? Dan zou(den) de vorige kentekenhouder(s) de controlevraag gesteld kunnen worden. Via dat onderhoudsboekje is toch ook wel wat van de 'wissel' te achterhalen? Vervanging van 'wisselgerelateerde' onderdelen en/of toevoegingen? Kort op-elkaar-zittende onderhoudsbeurten o.i.d. Het is maar wat.....
Ik heb alle bedrijven in het serviceboekje gebeld, maar niemand heeft een motorwissel uitgevoerd. Er staan ook geen rare dingen in. Wat me overigens positief opviel is dat ze allemaal erg veel medewerking geven.
Ik begin een beetje ten einde raad te worden, lijkt op een motorwissel uit te draaien.
Mijn laatste strohalm: Weet iemand of ze bij Land Rover in Engeland ergens een register bijhouden welke motor origineel in welk chassis is gebouwd?
Ik begin een beetje ten einde raad te worden, lijkt op een motorwissel uit te draaien.
Mijn laatste strohalm: Weet iemand of ze bij Land Rover in Engeland ergens een register bijhouden welke motor origineel in welk chassis is gebouwd?
groeten Erik
Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
ja, dat is er wel. Hoe heet dat ook al weer? Iets met heritage. Staan alle gegevens van elke landrover in.
Als ik in Solihull een contact kan vinden die aan kan geven in welke auto dit blok origineel heeft gezeten ben ik out of the woods.
Weet iemand waar ik die Land Rover heritage kan vinden?
Weet iemand waar ik die Land Rover heritage kan vinden?
groeten Erik
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005
even " out of the box" denkende .....
Kan niet iemand uit je kennissen kring een factuurtje sturen van een 2e hands blok ?
Dan heb je toch een verklaring waar het blok vandaan komt ?
Wat een gezeur van de RDW
Zoals al gezegd: hoe vaak word er niet een blok gewisseld ?
Kan niet iemand uit je kennissen kring een factuurtje sturen van een 2e hands blok ?
Dan heb je toch een verklaring waar het blok vandaan komt ?
Wat een gezeur van de RDW
Zoals al gezegd: hoe vaak word er niet een blok gewisseld ?
Ik weet niet of ik zo’n factuurtje zou maken, geen idee in welke administratie’s die terecht komt.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Dus om een kronkel van de Rdw op te lossen zou je valsheid in geschrifte gaan plegen?
Zijn jullie zot of zo?????? Er is geen enkele reden dat de bewijslast bij TS zou liggen. Als de Rdw vermoed dat het blok gestolen is dan tonen ze dat maar aan.
Zijn jullie zot of zo?????? Er is geen enkele reden dat de bewijslast bij TS zou liggen. Als de Rdw vermoed dat het blok gestolen is dan tonen ze dat maar aan.
Edward van Vugt