defender TD5 alarm beide fobs werken niet

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
boerekool

defender TD5 alarm beide fobs werken niet

Berichtdoor boerekool » 15 Apr 2018, 20:35

Ik heb nu voor de derde keer een probleem om Defender TD5 2002 van het alarm te halen (2 maal) of erop te zetten (1 maal).
Beide fobs werken om een of andere rede niet meer. Bij de eerste keer waren de fobs, na het invoeren van de EKA code, de volgende dag weer te gebruiken. Had het de dag zelf geprobeerd maar direct na invoeren de code deden de fobs het nog steeds niet. Bij nog een poging de volgende dag werkte ze wel.
Bij de tweede keer heb ik de batterij van1 van de fobs gewisseld, waarna deze weer werkte. Hierna is de alarm unit gereset en zijn de fobs opnieuw ingelezen mbv nanocom. Hierbij waren er geen problemen. Ook heb ik de beide fobs niet meer bij elkaar liggen. Dit blijkt ook niet goed te zijn.
Nu weer batterij gewisseld maar geen resultaat. Defender staat nu niet op alarm maar kan dus nu alarm niet activeren. Geen van de beide fobs werken.
Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Is wel een probleem want wil met auto op vakantie gaan. Moet wel alles goed werken niet dat ik ergens sta en dat ik hem niet kan starten......
Alarm unit: YWC106280 10AS

boerekool

Re: defender TD5 alarm beide fobs werken niet

Berichtdoor boerekool » 17 Apr 2018, 08:37

Hierbij een update van situatie:
Nadat ik klaar was met vervangen van de waterpomp en alles weer teruggemonteerd te hebben nog steeds geen mogelijkheid om auto op alarm te zetten en nu mogelijkheid om auto te proberen te starten. Deed helemaal niets. Wel rode lampje motor met bliksem, startonderbreker actief. Terwijl er geen alarm op stond.
Hierna EKA code ingevoerd. Nog niets, hierbij stond wel motorkap nog open en starten was niet mogelijk, zelfde melding. Motorkap dicht gedaan en nogmaals EKA code ingevoerd, nog niks. Batterij van de fob weer eruit en erin gedaan en toen kon ik weer auto op alarm zetten en er weer af. Ook starten was weer mogelijk......
RaRa politiepet....
Iemand suggesties wat probleem is.

Landmarcs

Re: defender TD5 alarm beide fobs werken niet

Berichtdoor Landmarcs » 17 Apr 2018, 09:08

Boerekool,

Ik had in het verleden ook wel eens een kleiner probleempje met de keyfob.
Langere tijd niet op alarm zetten leidde ertoe dat de keyfob ineens niet herkend werd.
Meestal hielp gewoon synchroniseren, soms was een nieuw batterijtje (of alleen het schoonmaken van de contactjes) nodig.

Vlgs de kenners kán het niet, maar het probleem was (of althans leek) reproduceerbaar.

Groeten MarcS

PS Als je de zoekfunctie gebruikt moet je meer ± gelijksoortige berichten vinden.

Terug naar “Techniek”