Ik heb voor een paar maanden terug een probleempje gehad met mijn actuator / high to low ratio.
Daar was volgens mijn icarsoft i930 noise in, onderzoek wees uit dat er 2 koolborstels gebroken waren. Nu jullie begrijpen al dat bij de oomes van LR alleen een nieuwe actuator te verkrijgen was/is a € 1400,-. Echter voor een paar koolborstels ging mij dat te ver, ik heb alle 4 verwijdert en deze laten maken en dat was toch nog €130,-. Deze erin gesoldeerd en de actuator weer terug geplaatst. Nu komt het, tussen tijds de auto gebruikt en geen storing anders dan al aanwezig. Na terug bouwen storing motor noodbedrijf. Echter dit is niet het geval, Ranger rijdt gewoon in 1ste weg. Heb alleen géén sport bedrijf en hoge/lage ratio. Ben bij Peter de Koning in Zuid Beijerland geweest maar hij kon ook niets voor mij betekenen buiten mijn Lock-up te vervangen in mijn GM 5L40-E bak. Maar nu ben ik natuurlijk verder gaan zoeken hoe dit op te lossen. Ik kwam er achter dat als je de actuator van de bak haalt dan eerst de synchroniser sleeve position in hoge range gezet moest worden met T4 Testbook. Dit is dus niet gedaan. Wel heb ik nadien alle resets die mogelijk zijn uitgevoerd maar geen resultaat. Tevens ben ik er achter gekomen dat de actuator ook voor de 50:50 en 35/65 en 65/35 verhouding op de Assen zorgt. Maar tot nog toe geen probleem van ondervonden onderweg. Nu staat voor mijn Ranger de TÜV weer voor de deur in Mei en de storing motor noodbedrijf staat in beeld met waarschuwings geluid als je de motor start. Gezien dat wordt de Ranger beslist afgekeurd. Wie weet hoe deze storing weer verholpen kan worden in de software. Mijn OBDII lezer kan hier niet bij. Help help help. Vast bedankt voor het lezen en meedenken