Na 21 jaar trouwe dienst (nah ja, de laatste jaren iets minder trouw) zijn mijn deurrubbers nu echt aan vervanging toe. Hier en daar zijn ze al eens gerepareerd met zwarte kit, maar nu moet het er toch echt eens van komen.
Nu lees ik op diverse fora veel slechte ervaringen met de aftermarket rubbers. Maar je hebt meer merken c.q. kwaliteiten: Genuine Land Rover, OEM (Original Equipment Manufacturer), Bearmach, Brittpart, etc. etc. (niet noodzakelijkerwijs in volgorde van afnemende kwaliteit - of toch?), en de prijzen varieëren enorm, in de bekende UK webshops zie ik ze tussen de £15 (voor aftermarket) en £50 (voor LR genuine) (ja, en die laatste is per stuk!).
Wat is nu wijsheid? In principe kies ik meestal voor kwaliteit, meestal wat duurder maar dat maakt vaak de ellende van slecht passen, slechte kwaliteit etc. wel goed.
Wie heeft hierin hands-on ervaring? Is het verschil van pakweg £70 per setje werkelijk de moeite waard?
En dan, waar te bestellen?
Deurrubbers Defender
Deurrubbers Defender
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Deurrubbers Defender
Een paar jaar gelden heb ik de mijne ook vervangen; omdat kees (van Budget gouda) alleen de linkeruitvoering had(tdt iets van een krappe 20 euro dacht ik) en ik het graag compleet af wou hebben , doorgereden naar de vissers in Scheveningen.
Toen ik mijn pinpas door het bijbehorende apparaat moest gaan halen, stond daar het bedrag van een krappe 90 euro op de display..
Maarr, toegeven, het rubber zat wel in een prachtig mooi zakje van Landrover.
Om mijn potentieele hartritmestoringen de baas te blijven ben ik na de betaling 1 haring (doorgaans doe ik er 2 ) gaan halen bij de firma Toet in de haven , zonder uitjes, want ik had geen geld meer.
Nu, een paar jaar later, kan ik niet een echt kwaliteitsverschil opmerken.
Het rubber van Kees was dacht ik Bearmach.
Pas sinds vorige maand kan ik mij weer uitjes permiteren, maar dat terzijde.
Toen ik mijn pinpas door het bijbehorende apparaat moest gaan halen, stond daar het bedrag van een krappe 90 euro op de display..
Maarr, toegeven, het rubber zat wel in een prachtig mooi zakje van Landrover.
Om mijn potentieele hartritmestoringen de baas te blijven ben ik na de betaling 1 haring (doorgaans doe ik er 2 ) gaan halen bij de firma Toet in de haven , zonder uitjes, want ik had geen geld meer.
Nu, een paar jaar later, kan ik niet een echt kwaliteitsverschil opmerken.
Het rubber van Kees was dacht ik Bearmach.
Pas sinds vorige maand kan ik mij weer uitjes permiteren, maar dat terzijde.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Deurrubbers Defender
tim schreef:Een paar jaar gelden heb ik de mijne ook vervangen; omdat kees (van Budget gouda) alleen de linkeruitvoering had(tdt iets van een krappe 20 euro dacht ik) en ik het graag compleet af wou hebben , doorgereden naar de vissers in Scheveningen.
Toen ik mijn pinpas door het bijbehorende apparaat moest gaan halen, stond daar het bedrag van een krappe 90 euro op de display..
Maarr, toegeven, het rubber zat wel in een prachtig mooi zakje van Landrover.
Om mijn potentieele hartritmestoringen de baas te blijven ben ik na de betaling 1 haring (doorgaans doe ik er 2 ) gaan halen bij de firma Toet in de haven , zonder uitjes, want ik had geen geld meer.
Nu, een paar jaar later, kan ik niet een echt kwaliteitsverschil opmerken.
Het rubber van Kees was dacht ik Bearmach.
Pas sinds vorige maand kan ik mij weer uitjes permiteren, maar dat terzijde.
Tja ... ik denk dat VeeTee graag de ervaringen van een 20 jarig testprogramma hoort.
Gezien de bescheiden prijs van het "alternatief" zou ik het gokje maar wagen (aangenomen dat het er niet direct als bagger uitziet).
Bovendien: als origineel weer ruim 20 jaar meegaat ... dan is dat wellicht langer als de rest van de auto (en/of langer als de olie).
Voor VeeTee geldt natuurlijk wel weer dat ie een paar deuren extra heeft.
Overigens: Een harinkje is wel goed voor je hart qua vet-samenstelling, maar weer slecht voor je bloeddruk qua zout-gehalte.
En qua uitjes: Even naar Scheveningen is toch al een uitje ? (hoewel, voor Floris-Tim is het meer het oude thuisland)
Groeten MarcS
Re: Deurrubbers Defender
Landmarcs schreef:Tja ... ik denk dat VeeTee graag de ervaringen van een 20 jarig testprogramma hoort.
Nee hoor, het testprogramma mag veel korter duren.
Ik las elders ervaringen van zeer slechte passingen van aftermarket rubbers, en als je al meteen de schaar moet zetten in een nieuw rubber om het überhaupt te laten passen, afgezien van eventuele sltijtage en lekkage op langere termijn, dan vind ik 15 pond ook nog te veel.
Het moet wel meteen goed passen (en daarmee dus goed afdichten en lekvrij zijn - daar gaat het om).
Ik wil ze best wat vaker verwisselen bij een veel goedkopere prijs (alhoewel ik zeer sterk betwijfel of ik over 20 jaar nog steeds Land Rover rijdt, de mijne overleeft mij dan waarschijnlijk), maar als het om te beginnen al niet past en daarom lekt, dan sla ik dat merk liever over...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Deurrubbers Defender
"Tja, da's een kwaal bij LandRovers", zo zei mij een mede LandRover-rijder (hij rijdt een Td5 die vrijwel even oud is als mijn oude trouwe blauwe): "De auto wil de eigenaar nogal eens overleven."
(Hij zei dat na het overlijden van goede vriend Jaap ... en het klopt, Jaap is al 4 jaar niet meer onder ons, zijn LandRover is nog steeds "alive and kicking".)
Groeten MarcS
PS Ik snap best dat je geen rubbers wilt uitproberen die het uitproberen niet waard zijn omdat ze van het begin af aan al niet deugen.
Als je koopt bij bijv. Budget-Parts of Landro of een andere NL-leverancier is het (iets) makkelijker te reclameren bij een van het begin af aan niet deugen.
(Hij zei dat na het overlijden van goede vriend Jaap ... en het klopt, Jaap is al 4 jaar niet meer onder ons, zijn LandRover is nog steeds "alive and kicking".)
Groeten MarcS
PS Ik snap best dat je geen rubbers wilt uitproberen die het uitproberen niet waard zijn omdat ze van het begin af aan al niet deugen.
Als je koopt bij bijv. Budget-Parts of Landro of een andere NL-leverancier is het (iets) makkelijker te reclameren bij een van het begin af aan niet deugen.
Re: Deurrubbers Defender
Landmarcs schreef:PS Ik snap best dat je geen rubbers wilt uitproberen die het uitproberen niet waard zijn omdat ze van het begin af aan al niet deugen.
Als je koopt bij bijv. Budget-Parts of Landro of een andere NL-leverancier is het (iets) makkelijker te reclameren bij een van het begin af aan niet deugen.
Daar zal het ook wel op uitdraaien, een redelijke kwaliteit aftermarket of zo (Bearmach). Het feit dat Tim-Floris hier niet echt slechte ervaringen mee heeft is al weer bemoedigend.
Maar daar is een forum toch ook voor, het leren van andermans kennis en ervaring? Het wiel is al genoeg keren opnieuw uitgevonden...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Deurrubbers Defender
VeeTee schreef:.... Het wiel is al genoeg keren opnieuw uitgevonden...
Vreemd genoeg hebben maar weinigen de truuk van deze herhaalde uitvinding door.
Groeten MarcS
Re: Deurrubbers Defender
Landmarcs schreef:Vreemd genoeg hebben maar weinigen de truuk van deze herhaalde uitvinding door.
‘T is van alle tijden...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
Re: Deurrubbers Defender
van 2 collega LR rijders hoorde ik 'n tijdje terug: deurrubbers, oh die moet je nemen van bas4cars. (verkoopt per/m)
zelf niet gedaan. ik heb na wat aftermarket spul, uiteindelijk de genuine LR erin gezet, en nu sluit m'n deur goed...
Louis
zelf niet gedaan. ik heb na wat aftermarket spul, uiteindelijk de genuine LR erin gezet, en nu sluit m'n deur goed...
Louis
Re: Deurrubbers Defender
Net zoals bij veel onderdelen zijn natuurlijk alleen originele deurrubbers de beste .Al die imitatierubbers passen niet goed (daardoor gaan ze weer sneller kapot), ze lekken , of je deur sluit niet meer goed. De rubbers zijn overigens ook gewoon bij de Nederlandse LR dealer te koop . Vr gr Henk B.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten