110, 1991, 2,8 HS int. versnellingsbak lekt

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: 110, 1991, 2,8 HS int. versnellingsbak lekt

Berichtdoor Erik Peters » 22 Mei 2018, 19:00

Landmarcs schreef:
Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:In de 300Tdi tijd "moest" er nog ATF in, de MTF94 was pas later het voorschrift.

Precies, misschien dat de combinatie Td5 en R380 voortijdig versnellingsbakken deed sneuvelen waardoor er een andere olie in moet.

Wat ons weer bij de aanleiding van deze discussie brengt
Ruud14 schreef:Is atf wel de juiste keuze?

Of te wel: Achter een 2,8 HS international is MTF waarschijnlijk verstandiger, zeker als dat gewijzigde voorschrift met de duurzaamheid van een en ander samenhing

Zit er achter die 2,8 HS international uit 1991 een R380 of zijn voorganger de LT77 (waar 'ook' ATF is voorgeschreven)? Aangezien de R380 rond 1995 geïntroduceerd werd.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Everhard Mulder
Berichten: 125
Lid geworden op: 26 Mei 2012, 21:12

Re: 110, 1991, 2,8 HS int. versnellingsbak lekt

Berichtdoor Everhard Mulder » 24 Mei 2018, 15:50

Bij mij zit er een LT77 achter mijn hs intern, hetgeen evenwel in menig garage verwondering wekt, want die hs zou in principe te krachtig zijn voor die LT77. Er zou een R380 achter moeten. Maar tot nu toe heb ik geen problemen ervaren.
Everhard


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten