Een vraagje, is het "op straat", lees dus zonder brug ed , te doen om de shoks en spiraalveren aan de voorzijde te vervangen dat iemand weet?
En zo ja, kan de volgorde in jip en Janneke taal ,in grote lijnen, benoemd worden?
Als laatste: Ron B heeft pas over een dag of 10/12 tijd voor mijn APK, wat oa zal in houden een soort van grote beurt aan de voortrein.
Blokken, schijven, seals ed en iig 1 homokineet.
Heeft de do it yourself verings exercitie dan überhaupt zin, als in moet het er dan allemaal weer vanaf gehaald worden?
( ik rij nu pakweg een maand of 4 met een loszittende rechterschokdemper aan de bovenzijde, en wil dat het liefst niet nog een dag of 10/12 handhaven, vandaar)
Aanvulling: ook de turrets moeten gedaan worden.
vering voorzijde 110(1989)
vering voorzijde 110(1989)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
- Erik Peters
Re: vering voorzijde 110(1989)
Ja en een hoog-heffer garagekrik is dan erg makkelijk (voor de veren). Als je pech hebt breken de draadeindjes af waarmee de turrets vastzitten, maar als je de veren ook vervangt dan kun je die ring met 4 draadeindjes gelijk vervangen (daar drukt de veer onder tegenaan).tim schreef:Een vraagje, is het "op straat", lees dus zonder brug ed , te doen om de shoks en spiraalveren aan de voorzijde te vervangen dat iemand weet?
Schokdemper onderaan losschroeven, turret losdraaien, plastic kapje in binnenspatbord verwijderen, dan kun je met de turret en demper omhoog. En dan (schokdemper indrukken) naar beneden wegkantelen (ik weet niet of alles door het gat in het binnenspatbord past). En de auto uit de veren krikken.
Nee, dat blijft gewoon zitten.tim schreef:Heeft de do it yourself verings exercitie dan überhaupt zin, als in moet het er dan allemaal weer vanaf gehaald worden?
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Tja, Erik heeft een prima, degelijke hoog-heffer garagekrik zo eentje als we allemaal wel willen.
Je kan, als je een goed vast punt hebt, de auto op de "bush-methode" met de lier uit de veren tillen.
En de plattelands-bush-methode is: achter opkrikken, een paar bielzen onder het chassis en de auto laten zakken.
Heb je genoeg zakken cement achterin dan komt de voorkant van de grond zonder dat er daar dan wat in de weg staat.
Verder vermoed ik dat de Panhard-stang ook even los moet -- vergeet niet die weer heel goed vast te zetten.
Groeten MarcS
PS Als het al 4 maanden los zit, kunnen die paar dagen er dan niet meer bij ??
Je kan, als je een goed vast punt hebt, de auto op de "bush-methode" met de lier uit de veren tillen.
En de plattelands-bush-methode is: achter opkrikken, een paar bielzen onder het chassis en de auto laten zakken.
Heb je genoeg zakken cement achterin dan komt de voorkant van de grond zonder dat er daar dan wat in de weg staat.
Verder vermoed ik dat de Panhard-stang ook even los moet -- vergeet niet die weer heel goed vast te zetten.
Groeten MarcS
PS Als het al 4 maanden los zit, kunnen die paar dagen er dan niet meer bij ??
Gaat gewoon met een highjack, hoor. 
- JoostKenya
Inderdaad het gaat gewoon met de hi-Jack.
Wel een beetje oppassen!
Wel een beetje oppassen!
Ik zou me tijd maar nuttiger besteden, wat Marc zegt je rijdt er nu al maanden mee dus waar komt opeens de haast vandaan.
Bij Ron B. staat hij op de brug en dat werkt echt een stuk sneller dan met een krik pielen.
Doeg en fijn weekend Floris,
Ron
Bij Ron B. staat hij op de brug en dat werkt echt een stuk sneller dan met een krik pielen.
Doeg en fijn weekend Floris,
Ron
110-Td5 X-tech 2006
- Erik Peters
Landmarcs schreef:Verder vermoed ik dat de Panhard-stang ook even los moet -- vergeet niet die weer heel goed vast te zetten.
Toen ik bij de 300 Tdi de schokdempers (en ook de veren, omdat ik die toch had liggen) vóór heb vervangen heb ik de Panhard-stang niet losgehaald.
En een high-lift is wat instabiel en dan zou ik het advies van Joost (oppassen) zeker opvolgen!
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Heren, dank voor het meedenken, en met name Erik.
Opzich terechte adviesen(lees, die paar extra dagen kunnen er ook nog wel bij), alleen soms denk ik dat de boel echt op een soort van "ik wil hemelen" staat..
Gisteren op straat mijn downpipe vervangen die al tig tijd lek was; de kraag was rondom afgescheurt en vandaag ,m'n blokken toch maar opgehaald bij Ron en zelf gemonteerd; nog geen halve mm voering erop , en op 1 blok helemaal niet meer.
Wanneer kom ik nou eens een charmante doch strenge voormalige lerares Duits tegen die mij alle facetten van het verschijnsel discipline bijbrengt..
Ik neem vooralsnog jullie advies ter harte en rij de komende dagen nog wat rustiger.
Opzich terechte adviesen(lees, die paar extra dagen kunnen er ook nog wel bij), alleen soms denk ik dat de boel echt op een soort van "ik wil hemelen" staat..
Gisteren op straat mijn downpipe vervangen die al tig tijd lek was; de kraag was rondom afgescheurt en vandaag ,m'n blokken toch maar opgehaald bij Ron en zelf gemonteerd; nog geen halve mm voering erop , en op 1 blok helemaal niet meer.
Wanneer kom ik nou eens een charmante doch strenge voormalige lerares Duits tegen die mij alle facetten van het verschijnsel discipline bijbrengt..
Ik neem vooralsnog jullie advies ter harte en rij de komende dagen nog wat rustiger.
110 HT 200 Tdi 1989.
-
Landmarcs
tim schreef:Wanneer kom ik nou eens een charmante doch strenge voormalige lerares Duits tegen die mij alle facetten van het verschijnsel discipline bijbrengt..
Tja, mijn grootmoeder (van moederskant) was lerares Duits, charmant was ze beslist, maar streng of gedisciplineerd .... beslist niet.
Ze had een bril van min 6 maar was te ijdel om die op te zetten dus had ze geen enkel orde-probleem in de klas, ze zag het gewoon niet.
De bijbehorende grootvader was ook leraar Duits, een stuk strenger. Maar ook hij had een verborgen frivole kant, hij was voorbestemd om Jezuieten-priester te worden, sprak naast Nederlands Frans en Italiaans en werd naar Nijmegen gestuurd om daar nog Duits bij te leren .... en daar kwam hij mijn grootmoeder tegen (een meisje van oorspronkelijk gereformeerde afkomst ook nog eens).
Of te wel met die discipline komt het waarschijnlijk nooit meer goed.
Groeten MarcS
Me gisteren samen met een vriend er toch maar even kwaad op gemaakt; in een paar uur was alles gefixt.
Allemaal weer dik in orde, autotje rijdt weer strak ipv een soort van Lola Ferrari in een waterbed.
Allemaal weer dik in orde, autotje rijdt weer strak ipv een soort van Lola Ferrari in een waterbed.
110 HT 200 Tdi 1989.