stuurbekrachtigingspomp ontluchten

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
hannes
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 Mei 2007, 21:36

stuurbekrachtigingspomp ontluchten

Berichtdoor hannes » 20 Mar 2018, 15:37

Vandaag pomp losgehaald van Defender td5, 2001. Na montage nu weer leidingen 'ontluchten'. Vond 'n advies 'vooras op pootjes, stuur naar links en rechts draaien' en 'nivo reservoir in de gaten houden'. Is dat het? Of is er aanvullend advies nuttig? Bijvoorbaat dank!

GerritM109
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 Jul 2017, 19:33

Re: stuurbekrachtigingspomp ontluchten

Berichtdoor GerritM109 » 20 Mar 2018, 15:56

Dat is het idd, wel motor stationair laten draaien. Na enkele malen de maximale uitslag links/rechts te hebben gedaan olie op peil brengen en na je eerste rit nogmaals peil checken en je aansluitingen. (op lekkage)

hannes
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 Mei 2007, 21:36

Re: stuurbekrachtigingspomp ontluchten

Berichtdoor hannes » 20 Mar 2018, 16:25

Dank je, Gerrit.

hannes
Berichten: 82
Lid geworden op: 21 Mei 2007, 21:36

Re: stuurbekrachtigingspomp ontluchten

Berichtdoor hannes » 21 Apr 2018, 10:52

Nu 't vervolg: de stuurpomp bleef olie lekken....2 keer uit- ingebouwd, slangklem vernieuwd, alle slangen schoongespoten, toch steeds aan de onderkant van de pomp oliedruppels....Wat blijkt? Als die stuurpompen lekken, dan is dat meestal op de pakking, aldus 'n techneut..Dus dan toch maar voor 273 'n nieuwe bij RR Classic opgehaald. Het is niet anders.


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten