Het wordt aangeraden een nieuwe pakking te monteren bij het terugplaatsen van de pan.
Als het toch nog lekt, moet er iets mis zijn, er staat vrijwel geen druk op de olie in de pan als het goed is.
Bij mijn defender alleen lekkage in het beruchte halve maantje van het kleppendeksel, ook met vloeibare pakking er netjes ingelegd tijdens montage. Er lekt maar heel weinig, ik zie het oliepijl niet zakken over een jaar of zo.
Pakking Carterpan TD5
-
Landmarcs
Re: Pakking Carterpan TD5
Gerard4t schreef:Het wordt aangeraden een nieuwe pakking te monteren bij het terugplaatsen van de pan.
Als het toch nog lekt, moet er iets mis zijn, er staat vrijwel geen druk op de olie in de pan als het goed is.
Zoals ik al schreef: wellicht eerder slecht gemonteerd - eventueel met de oude pakking, of anders te woest vastgeschroefd.
Afgezien van een wat eigenwijs krullende pakking kan er eigenlijk weinig mis anders dat te woest vastschroeven.
Groeten MarcS
lekkage kleppendeksel , eigenlijk niet dit onderwerp, maar.
vaak worden de rubberen ringen van de schroeven niet vernieuwd, waardoor de afstandsbusjes te lang worden en de kleppendekselpakking niet meer voldoende aandrukken, oplossing natuurlijk nieuwe rubberen ringetjes onder elke schroef of voor te proberen, een stuk koperen dunne carter ringetjes er bij leggen.
vaak worden de rubberen ringen van de schroeven niet vernieuwd, waardoor de afstandsbusjes te lang worden en de kleppendekselpakking niet meer voldoende aandrukken, oplossing natuurlijk nieuwe rubberen ringetjes onder elke schroef of voor te proberen, een stuk koperen dunne carter ringetjes er bij leggen.
pascal110 schreef:lekkage kleppendeksel , eigenlijk niet dit onderwerp, maar.
Goeie tip! Voor de volgende keer.