puma 2,4 start slecht
- Ray vd Velden
Re: puma 2,4 start slecht
Met alleen de auto achter omhoog zetten ben je er niet om de brandstof naar voren te krijgen Marc.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
-
Landmarcs
Ray vd Velden schreef:Met alleen de auto achter omhoog zetten ben je er niet om de brandstof naar voren te krijgen Marc.
Ik weet niet hoeveel "bergen en dalen" er in de brandstof leiding zitten, maar de dijk hoeft bij een 110 of 130 niet erg steil te zijn om de brandstof tank "boven" de motor te krijgen. Dat je dan ook de brandstofleiding vóór even moet loskoppelen lijkt mij duidelijk - anders zit er een luchtbel in de weg - en misschien moet je met ietsje druk op de tank wat helpen. O ja, de tank goed vol, incl. de vulhals, helpt natuurlijk ook, vooral als je geen echte dijk bij de hand hebt.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Ik heb altijd wat ongemak met de zoekfunctie op de phpBB fora maar het moet terug te vinden zijn.
Edward heeft indertijd een en ander over o.a. het "fietspompje" geschreven. Toen kwam ook al langs dat achter even wat hoger tillen, of de neus van de dijk af ook al zou moeten helpen als je brandstof-slang koppeling even los neemt daar waar het fietspompje moet aanzuigen.
Ik ben iets beter met de zoekfunctie, ik zal je even helpen
viewtopic.php?f=14&t=7976&p=63640#p63632
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:Landmarcs schreef:Ik heb altijd wat ongemak met de zoekfunctie op de phpBB fora maar het moet terug te vinden zijn.
Edward heeft indertijd een en ander over o.a. het "fietspompje" geschreven. Toen kwam ook al langs dat achter even wat hoger tillen, of de neus van de dijk af ook al zou moeten helpen als je brandstof-slang koppeling even los neemt daar waar het fietspompje moet aanzuigen.
Ik ben iets beter met de zoekfunctie, ik zal je even helpen![]()
viewtopic.php?f=14&t=7976&p=63640#p63632
Merci beaucoup.
Omdat mijn zoek-kwaliteiten zwak zijn moet ik meer onthouden (dat schijnt ook weer goed te zijn tegen vroegtijdige dementie).
Groeten MarcS
-
Landmarcs
my-icarus-defender schreef:terugslagklep,....aanzuigen met een fietspompje,... HUH??? er zit toch gewoon een lagedruk opvoerpomp in een puma2.4???? Volgend de gegevens staat er een soort van nivo-sensor in de tank en daar zou ook een pomp in moeten zitten???
Er zit dus óók volgens het digitale geheugen géén opvoerpomp in de 2,4 Puma.
Wellicht gaat er niks mis als je een 2,2 Puma opvoerpomp monteert ?
Maar ... zo'n extra opvoerpomp is symptoombestrijding.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Omdat mijn zoek-kwaliteiten zwak zijn moet ik meer onthouden (dat schijnt ook weer goed te zijn tegen vroegtijdige dementie).
Ik ben meer van het onthouden van hoe en waar ik moet zoeken, dat is wat efficiënter dan alles maar te moeten onthouden.
Vincent
> www.titunet.nl <
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:Landmarcs schreef:Omdat mijn zoek-kwaliteiten zwak zijn moet ik meer onthouden (dat schijnt ook weer goed te zijn tegen vroegtijdige dementie).
Ik ben meer van het onthouden van hoe en waar ik moet zoeken, dat is wat efficiënter dan alles maar te moeten onthouden.![]()
Dat heb ik vooral met boeken ... maar boekenwijsheid is uit de mode, het zijn nu de internet "facts" die tellen.
Je kan ook zeggen dat ik te beroerd ben om één keertje goed te onthouden hoe je beter doorzoekt binnen het forum.
Ik heb dan wel weer onthouden dat dit Puma probleem al eens uitvoerig besproken is.
Groeten MarcS
- Ray vd Velden
Landmarcs schreef:Ray vd Velden schreef:Met alleen de auto achter omhoog zetten ben je er niet om de brandstof naar voren te krijgen Marc.
Ik weet niet hoeveel "bergen en dalen" er in de brandstof leiding zitten, maar de dijk hoeft bij een 110 of 130 niet erg steil te zijn om de brandstof tank "boven" de motor te krijgen. Dat je dan ook de brandstofleiding vóór even moet loskoppelen lijkt mij duidelijk - anders zit er een luchtbel in de weg - en misschien moet je met ietsje druk op de tank wat helpen. O ja, de tank goed vol, incl. de vulhals, helpt natuurlijk ook, vooral als je geen echte dijk bij de hand hebt.
Groeten MarcS
Je weet er dus geen ene reet van af en als zo vaak roeptoeter je hier maar wat.
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
sympa.

Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Ik denk dat Marc ook wel iets meer credits verdient, vanuit een stuk techniek kennis als wel z'n algemene bijdrage alhier.
Dat hij zijn bijdrage's nog weleens wil larderen met wat extra leesstof hoort nou eenmaal bij zijn docent achtige zijn..
Anderzijds; grijs is niet echt mijn kleur althans.
Dat hij zijn bijdrage's nog weleens wil larderen met wat extra leesstof hoort nou eenmaal bij zijn docent achtige zijn..
Anderzijds; grijs is niet echt mijn kleur althans.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is