lrseries3 schreef:@Marc: De splines op jouw steekassen nog in goede staat?
Ik mag hopen van wel, dwz. ik heb altijd begrepen dat de meenemers het eerste dienen te verslijten.
Ik rijd nog met de meenemers die de auto in 2010 in Solihull mee kreeg.
Maar je weet, vlgs sommigen rijd ik fluwelig.
Zoals ik het zie zijn er twee mogelijkheden waarbij de aandrijflijn het echt onredelijk zwaar te verduren krijgt:
1º de extreme trophy etc. voortuigen
2º de zwaar overladen en overbelaste "overland" voertuigen
Een verstandige "overlander" neemt maar weinig meer mee als iemand die gewoon op vakantie gaat.
En je rijdt daarbij ook verstandig (het hoeft niet fluwelig).
Ben je een beetje nadenkend dan heeft een "overland" auto het niet veel zwaarder als gewoon thuis.
En zeker niet zwaarder als wanneer ik in de winterse sneeuw met sneeuwkettingen en bijna permanent ABS/ETC ingrepen vooruit probeer te komen. Die sneeuw ziet er wel fluwelig uit maar een afwisseling van grip, geen grip, rem-ingrepen, en weer grip enzovoort en zo verder is echt niet fluwelig voor het mechaniek. (Om maar niet te spreken van wat sneeuw, ijs en min-veel met keringen etc doet.)
Groeten MarcS