Hej Eelkes,
Wellicht mosterd na de maaltijd maar misschien helpt deze checklist je ook, https://www.pfjones.co.uk/troubleshoot-a-diesel-engine.html
Grt Albert
TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer! FIXED!
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer!
Dank Albert, dat is een handig overzicht.
Als ik kijk naar de symptomen die ik ervaar: Engine not starting, Hard to start engine, Runs rough at lower RPM, Lack of power, White Smoke
Low fuel pressure
Insufficient fuel supply
Faulty Diesel Injector/s
Cam – crank sensor (maar dit zou geen lack of power moeten geven)
Ik ga er vandaag weer even mee verder.
Eerste wat ik doe is de krukaspositiesensor doortesten. Zou 1400 ohm weerstand op moeten zitten.
Als ik kijk naar de symptomen die ik ervaar: Engine not starting, Hard to start engine, Runs rough at lower RPM, Lack of power, White Smoke
Low fuel pressure
Insufficient fuel supply
Faulty Diesel Injector/s
Cam – crank sensor (maar dit zou geen lack of power moeten geven)
Ik ga er vandaag weer even mee verder.
Eerste wat ik doe is de krukaspositiesensor doortesten. Zou 1400 ohm weerstand op moeten zitten.
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer!
Krukaspositiesensor geeft gewoon +/- 300 RPM door tijdens het starten. Dat zal het dus niet zijn.
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer!
Dit is wat de Nanocom laat zien:


Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer!
Helaas, vandaag de brandplaatjes en de O-ringen vervangen. Bij het vastdraaien van de 6 bouten die de nokkenas vasthouden brak de achterste af....
Ik werkte nog zo netjes met een momentsleutel, maar denk dat ik hem per ongeluk te zwaar heb gezet. Moest 33 NM zijn....
Hoe krijg ik het achtergebleven boutje eruit? Ik ben bang dat de hele cilinderkop eraf moet....
Ik werkte nog zo netjes met een momentsleutel, maar denk dat ik hem per ongeluk te zwaar heb gezet. Moest 33 NM zijn....
Hoe krijg ik het achtergebleven boutje eruit? Ik ben bang dat de hele cilinderkop eraf moet....
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer!
Eelkes schreef:Helaas, vandaag de brandplaatjes en de O-ringen vervangen. Bij het vastdraaien van de 6 bouten die de nokkenas vasthouden brak de achterste af....![]()
![]()
Ik werkte nog zo netjes met een momentsleutel, maar denk dat ik hem per ongeluk te zwaar heb gezet. Moest 33 NM zijn....
Hoe krijg ik het achtergebleven boutje eruit? Ik ben bang dat de hele cilinderkop eraf moet....
Een gaatje boren en dan uitdraaien met een linkse tap, maar dan moet je er wel bij kunnen met een boormachientje.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer!
Het is mij weleens gelukt met hamer en beiteltje, mag dan natuurlijk niet te strak in zijn schroefdraad zitten.
En natuurlijk in het zicht zijn.
Succes.
Groet Ron
En natuurlijk in het zicht zijn.
Succes.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer! FIXED!
Even met Pieter gebeld van Berwin uit Zeist. Hij gaf aan dat na het vervangen van je pomp en je brandplaatjes het wel even kan duren voordat hij weer start. De ontluchtingscyclus een paar keer doen, vervolgens met een starthulp -accu was al bijna weer leeg- sloeg hij toch aan.
De Disco II rijdt weer als een zonnetje, maar ik heb maar rustig een klein rondje gemaakt omdat van de 6 bouten die de nokkenas op z'n plek houden er 1 afgebroken is.... Die moet er nog uit, wordt nog een hele klus....
Dank allen voor de tips, hoop dat anderen er ook wat aan hebben. De truuk was dus vrij lang starten. Nu start hij al als je naar de contactsleutel kijkt
De Disco II rijdt weer als een zonnetje, maar ik heb maar rustig een klein rondje gemaakt omdat van de 6 bouten die de nokkenas op z'n plek houden er 1 afgebroken is.... Die moet er nog uit, wordt nog een hele klus....
Dank allen voor de tips, hoop dat anderen er ook wat aan hebben. De truuk was dus vrij lang starten. Nu start hij al als je naar de contactsleutel kijkt
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer! FIXED!
Mooi zo.......
Gelijk tips van andere ter harte nemen en ook sneller naar Pieter bellen..... hadden je een hoop geld en moeite gescheeld
Maar top dat hij weer lekker loopt (op 1 boutje na dan)
Gelijk tips van andere ter harte nemen en ook sneller naar Pieter bellen..... hadden je een hoop geld en moeite gescheeld
Maar top dat hij weer lekker loopt (op 1 boutje na dan)
-
Frank110V8
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 14 Mar 2013, 09:33
- Locatie: Schiedam
Re: TD5 Disco II 2002: Geen vermogen bij hogere toeren, turbo defect? Start niet meer! FIXED!
Bedankt voor het terugmelden van de oplossing.
Succes met je afgebroken boutje.
Succes met je afgebroken boutje.
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Nu Defender110 TD5 camper
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten