Beste leden, ik heb een vraag. Mijn lr3 2.7 uit 2006 valt met regelmaat in een noodloop programma. Soms rijd ik
100km zonder problemen soms nog geen 500m. Nadat de accu, de brandstofpomp en het brandstoffilter
is vervangen is nu de hogedrukinspuitpomp verdacht. Dit omdat sommige foutcodes aangeven dat
De druk soms te laag is en dat er soms een regelklep blijft hangen. Zelfs als de auto op de brug
staat en in zijn P valt de auto soms in storing als het toerental boven de 3000 komt. Nou heb ik mij laten vertellen dat
er ooit een terugroep actie is geweest vanwege dit probleem en dat er een modificatie is gekomen op de
inspuitpomp. Aangezien het hier om een prijzige reparatie gaat ben ik benieuwd of er iemand is die
dit verhaal herkent en of de juiste pomp voor reparatie de hogedrukinspuitpomp lr017367 is?
Hogedrukinspuitpomp
Hogedrukinspuitpomp
Laatst gewijzigd door Lennard1 op 07 Feb 2018, 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Hogedrukinspuitpomp
ik heb geen verstand van de LR3
Maar...auto op de brug......en dan meer dan 6000 toeren ????
Dan mag je blij zijn dat misschien alleen de pomp kapot is
Maar...auto op de brug......en dan meer dan 6000 toeren ????
Dan mag je blij zijn dat misschien alleen de pomp kapot is
Re: Hogedrukinspuitpomp
ja dat moet een typfout zijn.
6000 toeren met een TDV6 is onmogelijk.
en als je hem laat uitlezen bij een dealer kunnen ze wat meer vertellen.
de standaard uitleesapparatuur is te beperkt voor een LR en zeker een D3.
op afstand is er weinig meer van te zeggen ben ik bang.
het zijn erg complexe auto's
succes
6000 toeren met een TDV6 is onmogelijk.
en als je hem laat uitlezen bij een dealer kunnen ze wat meer vertellen.
de standaard uitleesapparatuur is te beperkt voor een LR en zeker een D3.
op afstand is er weinig meer van te zeggen ben ik bang.
het zijn erg complexe auto's
succes
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: Hogedrukinspuitpomp
trix G4 schreef:ik heb geen verstand van de LR3
Maar...auto op de brug......en dan meer dan 6000 toeren ????
Dan mag je blij zijn dat misschien alleen de pomp kapot is
Sorry, moet 3000
-
marcovanturnhout
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 26 Jul 2013, 10:30
Re: Hogedrukinspuitpomp
Ik ken deze verschijnselen. lr3 2008 met 189.000 km problemen begonnen 2015
Eerste keer dat het zich openbaarde was in oostenrijk , daar kon de ömtc niets vinden en heeft de accu vervangen, was nog de eerste. ging toen weer 500km ok. vanuit hongarije is de auto opgehaald door de verzekering.
brandstoffilter volgens de dealer (tel overleg), vervangen en doorgezaagd , zat idd sludge in. na enige weken weer midden op kruispunt hoevelaken down.
toen bij de dealer uitgelezen en ondanks de in 2010 uitgevoerde terugroepactie op de pomp (kan de dealer zien )
was deze stuk. 1200 ex voor d pomp en 400 voor montage. daarna alle problemen met verdwenen.
marco
Eerste keer dat het zich openbaarde was in oostenrijk , daar kon de ömtc niets vinden en heeft de accu vervangen, was nog de eerste. ging toen weer 500km ok. vanuit hongarije is de auto opgehaald door de verzekering.
brandstoffilter volgens de dealer (tel overleg), vervangen en doorgezaagd , zat idd sludge in. na enige weken weer midden op kruispunt hoevelaken down.
toen bij de dealer uitgelezen en ondanks de in 2010 uitgevoerde terugroepactie op de pomp (kan de dealer zien )
was deze stuk. 1200 ex voor d pomp en 400 voor montage. daarna alle problemen met verdwenen.
marco
Re: Hogedrukinspuitpomp
marcovanturnhout schreef:Ik ken deze verschijnselen. lr3 2008 met 189.000 km problemen begonnen 2015
Eerste keer dat het zich openbaarde was in oostenrijk , daar kon de ömtc niets vinden en heeft de accu vervangen, was nog de eerste. ging toen weer 500km ok. vanuit hongarije is de auto opgehaald door de verzekering.
brandstoffilter volgens de dealer (tel overleg), vervangen en doorgezaagd , zat idd sludge in. na enige weken weer midden op kruispunt hoevelaken down.
toen bij de dealer uitgelezen en ondanks de in 2010 uitgevoerde terugroepactie op de pomp (kan de dealer zien )
was deze stuk. 1200 ex voor d pomp en 400 voor montage. daarna alle problemen met verdwenen.
marco
Fijn een lotgenoot te hebben gevonden. Morgen gaat mijn disco naar terlouw. Hoop dat de problemen
dan verholpen worden.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten