Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor Edward » 28 Jan 2018, 12:16

Landmarcs schreef:[
ombouwen op gas geeft nog meer aardbevingen, maar ... ik denk dat dat overtrekt.

Groeten MarcS



Leg die effe uit Marc, lijkt me dat je echt wel weet waar LPG vandaan komt :shock: :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor Landmarcs » 28 Jan 2018, 13:53

Edward schreef:
Landmarcs schreef:[
ombouwen op gas geeft nog meer aardbevingen, maar ... ik denk dat dat overtrekt.

Leg die effe uit Marc, lijkt me dat je echt wel weet waar LPG vandaan komt :shock: :shock: :shock:


Ik doelde op hetzij een diesel die op methaangas danwel een diesel op die synthetische diesel-olie draait.
Beide zijn heel veel schoner als het om fijnstof gaat, en ook wat betreft de vervelende "aromatische" resten.
De NOx blijft een probleem maar daar zijn andere oplossingen voor.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 411
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor dyngo » 28 Jan 2018, 21:26

Als je de moeite neemt om te bouwen naar (de geweldige) V8 zou ik voor een 3,9 of 4,6 gaan.
In mijn Range Rovers vond ik de originele 3,5 met carburateurs toch wel wat 'rustiek'.
Met 3,9 en carbus gaat het een stuk beter.
Maar het beste gaat het met een injectie plenium chamber en impco LPG en geen electronica.
Je kunt dan niet meer op benzine rijden, maar wil je dat wel ?

MarkBrummel
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 22:25

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor MarkBrummel » 28 Jan 2018, 22:36

dyngo schreef:Als je de moeite neemt om te bouwen naar (de geweldige) V8 zou ik voor een 3,9 of 4,6 gaan.
In mijn Range Rovers vond ik de originele 3,5 met carburateurs toch wel wat 'rustiek'.
Met 3,9 en carbus gaat het een stuk beter.
Maar het beste gaat het met een injectie plenium chamber en impco LPG en geen electronica.
Je kunt dan niet meer op benzine rijden, maar wil je dat wel ?


3.9 of 4.6 is ook een optie maar het hoeft voor mij niet lomp maar netjes. Ik heb al een 7.5 v8 in de Ford. Lomp zat. :mrgreen:

Hij gaat gewoon op benzine rijden. Ik rij niet meer dan 5000 kms per jaar. Dat heeft geen zin op LPG. Is zonde.

Het is ook geen haastklus. Ik ben prijzen aan het opvragen. Lijstjes aan het maken. Dingen aan het uitzoeken. Ik wil hem netjes en goed zodat ik er 20 of 30 jaar in kan sturen.

Momenteel doet hij het prima. Op diesel. 8-)
* Defender 110 - 2000 | Triumph Trident 1974 | Ford F250 1975 *

Gebruikersavatar
dyngo
Berichten: 411
Lid geworden op: 09 Okt 2015, 12:44
Locatie: Beutenaken

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor dyngo » 29 Jan 2018, 13:02

Ik heb ooit een paar anniversary defenders verplaatst voor een handelaar in de Krim (Coevorden)
Ik vond dat geweldig leuke auto's. Enig nadeel de automaat (niet mijn liefde).
Een 3,9 is zeker niet lomp, en naar huidige maatstaven 'vlot', geen monster.
En LPG loont misschien niet voor 5000 km (al die regels), maar loopt mooier dan benzine.

Frank110V8
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 Mar 2013, 09:33
Locatie: Schiedam

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor Frank110V8 » 29 Jan 2018, 18:14

Ja, een ZF past zo op de plek van een handbak, alleen de crossmenber een beetje aanpassen bij de rechter baksteun.

Pak een Disco en haal de plastic middenconsole met isolatie matten en handrem eruit en zaag een tunnel uit de carrosserie, dan is die ook netjes pas te maken op de vloer/seatbase van je defender. (ik had hem gewoon vastgekit)
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper

Frank110V8
Berichten: 61
Lid geworden op: 14 Mar 2013, 09:33
Locatie: Schiedam

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor Frank110V8 » 29 Jan 2018, 19:24

IMG_2003r.jpg
gele laro dash13r.jpg

Van mijn ombouw heb ik verder geen foto's.

(Ik heb een reserve motor 3.9V8i met automaat ZF22 en aangepaste bedrading als kompleet set nog staan. Tunnel spul niet)
laro motor 3.9i 07r.jpg
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper

MarkBrummel
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 22:25

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor MarkBrummel » 01 Feb 2018, 19:24

Als je 't goed doet is het wel geld waard. Sodeknetters.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lan ... ousPage=lr
* Defender 110 - 2000 | Triumph Trident 1974 | Ford F250 1975 *

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor Landmarcs » 01 Feb 2018, 19:40

MarkBrummel schreef:Als je 't goed doet is het wel geld waard. Sodeknetters.

Marktplaats


Tja ... of ie het waard is?   Het is de prijs waar een LandRover handelaar mee komt ...
Je kan ook naar Paul "OneTen" stappen, dan kan je een auto naar je zin laten (her)bouwen, dat kost ook goed geld.
Bovendien ... als je je Td5 naar V8 ombouwt dan wordt het nooit een 1985-er 110.
Een 1985-er heeft iig een (on)zeker uitzicht om in 2025 belastingvrij te worden, in de tussentijd valt ie in de overgangsregeling.

Groeten MarcS

MarkBrummel
Berichten: 31
Lid geworden op: 02 Jan 2018, 22:25

Re: Ombouw TD5 - Rover 3.5 V8

Berichtdoor MarkBrummel » 01 Feb 2018, 19:56

Deze gaat naar de VS. Daar zijn de belastingregels anders dan hier. De wereld is groter dan Nederland.
* Defender 110 - 2000 | Triumph Trident 1974 | Ford F250 1975 *


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten