Heeft iemand van jullie ervaring met het achteraf laten inbouwen van een klasse 3 alarm? De verzekeraar eist dit perse.
Er zijn genoeg bedrijven die beloven dat het i.c.m. gaat met je normale sleutel/kastje en dat alles storingsvrij zou zijn.
Gaat om een Defender TD4 2008 110 SVX Puma (60th edition).
Graag jullie ervaringen.
Achteraf alarm SMC 3 inbouwen
-
Landmarcs
Re: Achteraf alarm SCM 3 inbouwen
Dag "cyranosipers",
Als je geen parallel-import Defender hebt maar een Nederlandse dan zit er volgens mij standaard een SCM klasse 3 alarmsysteem op.
Ik weet dat je bijv. in Frankrijk twéé extra "vinkjes" moest zetten om het alarmsysteem dat in Nederland standaard was op je Defender te krijgen -- het noodstroom-alarm en de interieur-detectie etc waren kennelijk twee apart leverbare alarm-delen.
Groeten MarcS
Als je geen parallel-import Defender hebt maar een Nederlandse dan zit er volgens mij standaard een SCM klasse 3 alarmsysteem op.
Ik weet dat je bijv. in Frankrijk twéé extra "vinkjes" moest zetten om het alarmsysteem dat in Nederland standaard was op je Defender te krijgen -- het noodstroom-alarm en de interieur-detectie etc waren kennelijk twee apart leverbare alarm-delen.
- SCM Klasse 1 (startonderbreker)
Een elektrisch systeem met ten minste een dubbele automatisch inschakelende blokkering: een onderbreking van de startmotor en een andere, extra blokkering, meestal op de brandstofvoorziening. Het systeem bevat geen inbraakdetectie en geen alarmering. Bij voertuigen die af-fabriek al zijn voorzien van een goedgekeurde startblokkering werkt deze op het motormanagement.
SCM Klasse 2
Een automatisch inschakelende dubbele blokkering (net als SCM Klasse 1), aangevuld met een inbraakdetectie met alarmering (sirene).
SCM Klasse 3
Naast de beveiliging van SCM Klasse 2 een aanvullende sabotagesignalering en hellingdetectie. De sirene die voor de akoestische signalering zorgt, bevat een ingebouwde noodstroomvoorziening. De verbinding tussen de centrale en de sirene vindt plaats via een gecodeerd signaal. Als de draad tussen de sirene en de centrale wordt doorgeknipt, zal de sirene afgaan op de noodstroomvoorziening.
Groeten MarcS
Re: Achteraf alarm SMC 3 inbouwen
Volgens mij is standaard klasse 2
Met name de extra van klasse 3, de Hellingdetectie, zal een lastig ding zijn in het terrein lijkt me
Of je moet het via een schakelaar uit kunnen zetten alvorens het alarm erop te zetten
Met name de extra van klasse 3, de Hellingdetectie, zal een lastig ding zijn in het terrein lijkt me
Of je moet het via een schakelaar uit kunnen zetten alvorens het alarm erop te zetten
Andere verzekeraar opzoeken is simpeler, goedkoper en vooral minder storingsgevoelig.....
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
trix G4 schreef:Volgens mij is standaard klasse 2
Zoals ik al schreef: Vlgs mij zit het er al in. En zoals ik al schreef: vraag bij de dealer of importeur even na.
Die "hellingdetectie" detecteert veranderingen in de hellingshoek tijdens de "alarmfase" (dit om het ongeoorloofd "bergen" te voorkomen).
Je zou anders je Maserati ook nergens in Andorra (of een andere bergachtige omgeving) kunnen parkeren.
Overigens ging indertijd bij mijn Td5 het alarm al af als er een zware Tsjechische Tatra-tram langs reed, daar was geen helling voor nodig.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 31 Jan 2018, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
thor_mathieu
-
Landmarcs
thor_mathieu schreef:al eens over een bearlock nagedacht>?
Ben ik nu grenzeloos naïef met de gedachte dat geen hond (en zelfs geen beer) een Defender wil stelen ?
Anyway "cyranosipers" had een SCM3 alarm nodig voor de verzekering (en waarschijnlijk zit het alarm er al in.
Groeten MarcS
-
aavoskuilen
Verklaring voertuig anti-diefstal beveiliging (februari 2004) opvragen bij Dealer. Dit getekende formulier heb ik opgestuurd naar verzekeraar. Ik kreeg mail terug met de mededeling dat de verzekering met deze verklaring geaccepteerd werd. De mail moet je bewaren bij je verzekeringspapieren.
Hopelijk heb je succes.
Hopelijk heb je succes.
Altijd grappig (...) om te zien dat, nadat de vraag gesteld is, er na ruim 2 maanden geen reactie komt van de vraagsteller...
of wordt ik nou een beetje cynisch / ouwe zeur?
of wordt ik nou een beetje cynisch / ouwe zeur?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
VeeTee schreef:of wordt ik nou een beetje cynisch / ouwe zeur?
Nee hoor ... het is alleen wel verbazend dat iemand wel de moeite neemt bij een of meer derde-partijen navraag te doen, een vraag op het forum te droppen ... en tot dan toen nooit eens bij een dealer gevraagd heeft, en daarna zich in een oorverdovende stilte hult.
Zo alarmerend was een en ander dus niet ... en het was natuurlijk wel zo netjes geweest om te melden dat het allemaal gelukt was.
Groeten MarcS