2002 D2 ACE
Re: 2002 D2 ACE
Het kleppenblok hoeft zelden vervangen te worden Chris. Het is prima reviseerbaar en als de aansluitingen niet meer goed zijn kun je die aan laten passen naar een iets gangbaarder hydrauliekaansluiting.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: 2002 D2 ACE
ja het lijkt me ook allemaal niet al te complex.
zie zo gauw geen reden waarom eea niet prima te repareren is.
muv een sensortje hier en daar, maar dat vervangt zich eenvoudig.
op de twee cilinders en wielen zelf zitten mbt de ACE geen sensoren dus dat vereenvoudigt het systeem nog meer.
pomp zal wel een vermogen kosten, maar zoals Edward ook al zegt het kleppenblok ziet er niet te complex uit.
geen lekkages daar zichtbaar dus ook de aansluitingen zijn ok.
zie zo gauw geen reden waarom eea niet prima te repareren is.
muv een sensortje hier en daar, maar dat vervangt zich eenvoudig.
op de twee cilinders en wielen zelf zitten mbt de ACE geen sensoren dus dat vereenvoudigt het systeem nog meer.
pomp zal wel een vermogen kosten, maar zoals Edward ook al zegt het kleppenblok ziet er niet te complex uit.
geen lekkages daar zichtbaar dus ook de aansluitingen zijn ok.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: 2002 D2 ACE
Roger schreef:ja het lijkt me ook allemaal niet al te complex.
zie zo gauw geen reden waarom eea niet prima te repareren is.
muv een sensortje hier en daar, maar dat vervangt zich eenvoudig.
op de twee cilinders en wielen zelf zitten mbt de ACE geen sensoren dus dat vereenvoudigt het systeem nog meer.
pomp zal wel een vermogen kosten, maar zoals Edward ook al zegt het kleppenblok ziet er niet te complex uit.
geen lekkages daar zichtbaar dus ook de aansluitingen zijn ok.
Complex niet, maar de stalen bevestiging kan wel ontzettend vastrotten op het blok waardoor het originele leiding klem systeem niet echt te redden is. Maar als je dat tegenkomt is een blok aan laten passen nog wel te overzien. Met als voordeel dat in de toekomst de leidingen bij iedere hydrauliekboer zijn te laten maken.
Maar ik hou hem lekker in het vet, en de leidingen ook om roest te voorkomen en doe er verder niks aan.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: 2002 D2 ACE
na een 'revisie' van het systeem, filter gereinigd, alle connectoren losgehaald en ingespoten, reservoir losgehaald, filters doorgeblazen en nieuwe olie toegevoegd, leek het probleem opgelost.
200 km zonder melding, maar na weer een flink stuk offroad ivm maken van een roadbook, kwam op de terugweg de desillusie.
nu een Ping en knipperend rood ACE lampje.
.
auto gestopt, motor uit en na verificatie dat er nog voldoende olie aanwezig was en geen lekkages, toch maar weer gestart en verder gereden, maar ik wacht mijn Nanocom met ongeduld af, want dit is dus nog niet opgelost.
grrrrrr.
ik hou jullie op de hoogte wat er aan schort en hoe ik het ga oplossen.
200 km zonder melding, maar na weer een flink stuk offroad ivm maken van een roadbook, kwam op de terugweg de desillusie.
nu een Ping en knipperend rood ACE lampje.
auto gestopt, motor uit en na verificatie dat er nog voldoende olie aanwezig was en geen lekkages, toch maar weer gestart en verder gereden, maar ik wacht mijn Nanocom met ongeduld af, want dit is dus nog niet opgelost.
grrrrrr.
ik hou jullie op de hoogte wat er aan schort en hoe ik het ga oplossen.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: 2002 D2 ACE
Ik heb ook regelmatig nog het oranje ACE lampje aan. De Nanocom geeft dan aan dat de bovenste sensor een waarde had die buiten de range viel. Je mag mijn nanocom lenen, maar begrijp dat je er zelf al 1 hebt besteld.
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF
Re: 2002 D2 ACE
ja plus woon een beetje uit de buurt, hahaha .
mijne gaf in het begin paar keer het oranje lampje, maar dacht dat ik het probleem had opgelost.
niet dus.
eergisteren rood plus signaal dat niet meer ophield.
en Nanocom levert ook maar niet af, ze hebben het te druk.
niet te druk om de betaling af te schrijven trouwens, hahaha.
grrrrrr.
word vervolgd.
mijne gaf in het begin paar keer het oranje lampje, maar dacht dat ik het probleem had opgelost.
niet dus.
eergisteren rood plus signaal dat niet meer ophield.
en Nanocom levert ook maar niet af, ze hebben het te druk.
niet te druk om de betaling af te schrijven trouwens, hahaha.
grrrrrr.
word vervolgd.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: 2002 D2 ACE
jippie.
Nanocom is binnen.
heeft ff geduurd, maar dan heb je ook wat.
na de setup, beetje gedoe trouwens, eindelijk de D2 aan de testbank.
en inderdaad de ACE heeft een probleem.
foutcode 18-04, hydraulic or mechanical fault in pressure control system.
iemand daar ervaring mee of een idee wat te vervangen of na te zien??
olieniveau is goed.

Nanocom is binnen.
heeft ff geduurd, maar dan heb je ook wat.
na de setup, beetje gedoe trouwens, eindelijk de D2 aan de testbank.
en inderdaad de ACE heeft een probleem.
foutcode 18-04, hydraulic or mechanical fault in pressure control system.
iemand daar ervaring mee of een idee wat te vervangen of na te zien??
olieniveau is goed.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: 2002 D2 ACE
https://bellautoservices.co.uk
onderaan de foutcode invullen........18-14 invullen geeft geen resultaat
Typefout of is deze code niet helemaal compleet ?
onderaan de foutcode invullen........18-14 invullen geeft geen resultaat
Typefout of is deze code niet helemaal compleet ?
Re: 2002 D2 ACE
nee dat was het.
maar 18-04, niet 18-14.
ik denk dat ik wel weet in welke richting ik moet zoeken.
de twee sensoren leken goed te werken.
geen lekkages
ik verdenk de spoel van de pressure control valve of de pressure transducer.
beide relatief eenvoudig te vervangen.
zou het verder ook niet weten anders.
nu alleen zoeken waar ik een coil assy pressure control valve kan vinden.
tot nu toe alleen een in Australie gevonden.
lijkt me wat overdreven .

maar 18-04, niet 18-14.
ik denk dat ik wel weet in welke richting ik moet zoeken.
de twee sensoren leken goed te werken.
geen lekkages
ik verdenk de spoel van de pressure control valve of de pressure transducer.
beide relatief eenvoudig te vervangen.
zou het verder ook niet weten anders.
nu alleen zoeken waar ik een coil assy pressure control valve kan vinden.
tot nu toe alleen een in Australie gevonden.
lijkt me wat overdreven .
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
Waterrover
- Beheerder
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 08 Mei 2011, 15:49
- Locatie: Zoutkamp
Re: 2002 D2 ACE
Roger,
De laatste keer dat er bij mij aan het ACE systeem is gewerkt, en er van alles is losgehaald, is deze volgens "testbook" door de dealer opnieuw gekalibreerd. Dit om alle aanwezige lucht uit het systeem te krijgen. Wellicht dat dit bij jou een rol speelt en er verder niets aan de hand is?
Chris
De laatste keer dat er bij mij aan het ACE systeem is gewerkt, en er van alles is losgehaald, is deze volgens "testbook" door de dealer opnieuw gekalibreerd. Dit om alle aanwezige lucht uit het systeem te krijgen. Wellicht dat dit bij jou een rol speelt en er verder niets aan de hand is?
Chris
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten