TD5 Discovery 2 2002 Roest bij raamstijl

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Eelkes

TD5 Discovery 2 2002 Roest bij raamstijl

Berichtdoor Eelkes » 12 Jan 2018, 15:43

Ik heb wat roestvorming bij de raamstijl bovenaan voorruit:

Afbeelding

Hoe is dit te behandelen?
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF

Roger B.

Re: TD5 Discovery 2 2002 Roest bij raamstijl

Berichtdoor Roger B. » 12 Jan 2018, 21:09

raam eruit, komt rubber ook mee... en dan schuren, antiroestmiddel, plamuren schuren spuitwerk
gone

sketcher

Berichtdoor sketcher » 15 Jan 2018, 14:59

Helaas bekend probleem, een van de weinige plekken de Discovery II koets roest (in het algemeen). Bij mij zat het nog onder de rand en heb het goed behandeld toen mijn ruit toch vervangen moest worden, toen zag ik het ook pas.

Dit is slechts het zichtbare deel, onder het rubber en de ruit gaat het helaas waarschijnlijk door. Enigste goede remedie is idd ruit er uit en behandelen.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Jan 2018, 15:42

sketcher schreef:Helaas bekend probleem, een van de weinige plekken de Discovery II koets roest (in het algemeen). Bij mij zat het nog onder de rand en heb het goed behandeld toen mijn ruit toch vervangen moest worden, toen zag ik het ook pas.

Dit is slechts het zichtbare deel, onder het rubber en de ruit gaat het helaas waarschijnlijk door. Enigste goede remedie is idd ruit er uit en behandelen.

Er is nog een plek die graag roest; mits je een grijs kenteken variant hebt die bij Terberg is omgebouwd. De achterramen in het dak zijn er vaal wat lomp uitgesneden waardoor de lak beschadigd is. Dat wordt niet bijgewerkt en dus zie je heel veel grijze Disco's met roest langs die raampjes. :D :D

Ook daar is de beste oplossing het raam eruit. Voor is dat zeker de moeite en de kosten waard want daar komen wat plaatdelen bij elkaar en vaak is de schade nog wat verder dan je ziet!
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

sketcher

Berichtdoor sketcher » 17 Jan 2018, 17:12

Edward schreef:
sketcher schreef:Helaas bekend probleem, een van de weinige plekken de Discovery II koets roest (in het algemeen). Bij mij zat het nog onder de rand en heb het goed behandeld toen mijn ruit toch vervangen moest worden, toen zag ik het ook pas.

Er is nog een plek die graag roest; mits je een grijs kenteken variant hebt die bij Terberg is omgebouwd. De achterramen in het dak zijn er vaal wat lomp uitgesneden waardoor de lak beschadigd is. Dat wordt niet bijgewerkt en dus zie je heel veel grijze Disco's met roest langs die raampjes. :D :D

Ook daar is de beste oplossing het raam eruit. Voor is dat zeker de moeite en de kosten waard want daar komen wat plaatdelen bij elkaar en vaak is de schade nog wat verder dan je ziet!

Klopt, dat is bij mij ook het geval. heb ramen al om dit om te bouwen. Ergens wel jammer want krijg hier in het VK veel complimenten over de dichte ramen die veel mooier zijn dan de commecial ramen hier in het VK met rubber seals.

Misschien hou ik ze wel maar ze zijn erg gekrast dus hebben nog wel wat werk nodig.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Rangie

Berichtdoor Rangie » 19 Jan 2018, 19:51

Het bovenste rubber is er uit te halen zonder dat het gehele raam eruit gehaald moet worden.
Vandaag de (lichte) water lekkage van mijn D2 opgelost (hoop ik) lekte in het boven hoekje van de voorruit, maar bleek uiteindelijk bij de dakgoot vandaan te komen.
Ik heb de A-pillar cover gedemonteerd, het plastic hoekje van de dakgoot en het bovenste rubber van de voorruit. Als je dat heel voorzichtig doet gaat dat prima.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Terug naar “Techniek”