Remsysteem ontluchten defender puma met abs

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Luke

Remsysteem ontluchten defender puma met abs

Berichtdoor Luke » 11 Jan 2018, 18:10

Hallo beste mensen,

Ik heb een issue met het remsysteem van een 90 Puma met ABS.

Heb de remolie vervangen en op traditionele wijze ontlucht in de volgorde RA , LA, RV en LV.
Nu blijft het ABS lampje op het dashboard constant branden, en ook voelt de rem nog niet normaal aan.
Bij research op het internet vond ik een video op youtube van Land Rover Toolbox waarin de volgorde van onttluchten juis tegenovergesteld is nl RV, LV, RA, LA.

Verder het ABS issue. Ik hoor van verschillende kanten dat je de ABS unit moet activeren om te ontluchten en ook dat je een NANOCOM nodig hebt die precies aangeeft welk wiel aan de beurt is.
Nu heb ik geen NANOCOM en vraag ik me af of iemand me kan zeggen of het zonder nanocom ook mogenlijk is en wat dan de juiste orde van werken is.
Bij boorbaat dank

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Roger

Re: Remsysteem ontluchten defender puma met abs

Berichtdoor Roger » 11 Jan 2018, 18:37

volgens mij heb je inderdaad een Nanocom of Hawkeye oid nodig voor de ontluchting.

bij een D2 wel in ieder geval, maar zal voor een Defender niet anders zijn als er een ABS unit in het spel is .

je kan zonder die tool maar beperkt ontluchten. het rempedaal blijft sponzig.

succes
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 11 Jan 2018, 19:54

Roger schreef:volgens mij heb je inderdaad een Nanocom of Hawkeye oid nodig voor de ontluchting.

Inderdaad zie: https://www.youtube.com/watch?v=D5zvN8YSk9o

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Jan 2018, 20:52

laatst ergens een beschrijving gezien met een 2 aderig snoer met schakelaar aan de ene kant en twee kabelschoentjes aan de andere kant, kabelschoentjes ipv ABS relais op de plek van pootje 30 en 87 en auto op contact, ontluchtnippel los, schakelaar aan en wachten tot er (schone) remvloeistof uit komt, wel tankje bij blijven vullen op het reservoir.

bij een D2 ook al vaker remvloeistof ververst zonder diagnose apparaat, pas als je ABS block leeg raakt is het lastiger volgens mij
gone

Luke

Berichtdoor Luke » 11 Jan 2018, 22:26

heren tot zover bedankt voor de reacties tot dusver.
ik heb de voorste 2 remklauwen helemaal los gehad en de leidingen niet afgeblokt (stom? ) en ook het reservoir heb ik leeggetrokken om oliebad op de vloer zoveel mogelijk tegen te gaan, dus de kans is groot dat abs blok dan leeg is he?

En nu? Nanocom simuleren en abs blok zien te bekrachtigen.

Roger mocht je je nog herineren waar je die besschrijving hebt gezien met die bypass dan zou ik je zeer erkentelijk zijn.

gr

Luke
NL: Lightweight 1974 LHD ex-UK Rijnleger (RIP) (noodgedwongen afscheid moeten nemen ivm onrendabel restauratie project)
BR : Land Rover 110 Defender SW Tdi - 2001 (300 Tdi, maar dan anders :shock: :lol: )

Luke

Berichtdoor Luke » 11 Jan 2018, 22:37

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Jan 2018, 22:45

zelfde lompe schakelaar :mrgreen: denk dat ik die gezien heb ja
gone

Roger

Berichtdoor Roger » 12 Jan 2018, 10:46

maar als je het gehele draadje mbt dit onderwerp leest, is ook dit toch niet voldoende.
maar goed. het lijkt een eenvoudige oplossing.
ik zou het in ieder geval proberen.

het kan zo maar zijn dat om dezelfde redenen dat je op deze manier niet een volledige ontluchting doet omdat je het kleppenblok niet bedient, je ook dat kleppenblok niet geheel leeg kan laten lopen door je remklauwen te verwijderen.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Terug naar “Techniek”