Waterrover schreef:Deze Michelin zag ik ook nog voorbij komen, iemand met deze band ervaring? Deze band zou volgens MIchelin de grip van een offroad band bieden en het comfort van een wegband. Profiel begint met 10mm. Volgens mij geen sneeuwvlokje. maar schijnt het wel goed te doen met sneeuw en gladheid. In vergelijking met de AT3 zou deze net iets beter presteren?
Deze band lijkt wat op de Pirelli Scorpion AT/R. Ook deze band deed het onder allerlei omstandigheden goed, maar is niet meer in de maat van 255/55R18 verkrijgbaar.
Dag Chris,
Ik had de Michelin Latitude Cross in 7.5x16 onder de Defender en die banden heb ik half sleets weggegeven.
Om te beginnen lijkt het wel wat, het lijkt een leuke opvolger van de oude XPC ... maar in de sneeuw zijn de prestaties niet geweldig (de XPC was opvallend goed in de sneeuw), en na de eerste 10.000 km vond ik de Latitude Cross erg slap/flodderig worden (er zit geen staalgordel in, alleen kunstvezels).
Als de Latitude Cross gewoon het comfort en de prestaties van de XPC had geevenaard was ik tevreden geweest, en de XPC was slechts een weinig geciviliseerde wegband, of een weinig potente off-road band (maar wel opvallend goed in de sneeuw) - het enige waar de Latitude Cross naar mijn gevoel beter scoorde was zomerse grip.
Waarschijnlijk presteren ze beter in een wat bredere maat, maar als die bredere niet ook een substantieel "strakkere" opbouw heeft dan is het in mijn ogen alleen een goede band onder een auto waar je die extra slapte kan gebruiken (je zit de Latitude Cross nogal eens onder bladveer Series.
En het klopt, de Latitude Cross heeft bij aanvang al weinig profiel, en het slijt ook vlot. Als reserve band is ie wel prima, want relatief licht (hij is dus, in een sleetse versie, ideaal als je je auto extra licht op de weegschaal wilt krijgen).
O ja, in 7.5x16 had de Latitude Cross géén sneeuwvlokje.
Groeten MarcS