That's TV man . . . . . daar worden "problemen" verzonnen en uitvergroot, je kunt toch geen serie uitzenden als blijkt dat iedere boerenlul met een beetje gezond verstand dat werk beter kan doen als die mannen en vrouwen in de serie?
Dat soort programma's kijk ik al een tijdje niet meer hahahaha.
GJ
D2 TD5 2004 Parasitic draw ABS
-
Landmarcs
Re: D2 TD5 2004 Parasitic draw ABS
Edward schreef:Roger schreef:wat jullie allemaal wel niet opmeten, hahaha.
...
Nah, is heulemaal niet nodig, maar wellicht wel leuk. Ik heb proefondervindelijk ondervonden dat als ik mijn Disco een lang weekend wegzet met de binnenverlichting aan dat ie dan nog gewoon start.![]()
![]()
Meer hoef ik nie te weten nie
Ik heb het binnenverlichting gloeilampje vervangen door een LED lampje ... nu kan het waarschijnlijk een hele winter blijven branden en dan kan je nog steeds starten (als althans de accu van zichzelf de winter overleeft).
Toch heb ik (ook) een Volt-meter-sigaretten-plug. De accu is nl niet nieuw meer en je kan die dan uit voorzorg vervangen, of je kan kijken of ie genoeg spanning houdt en ook hoever tijdens het starten de spanning inzakt. Ook is zo'n Voltmeter handig om je te waarschuwen wanneer de druppellader de accu weer goed kan doen.
Groeten MarcS
Crazy-G schreef:That's TV man . . . . . daar worden "problemen" verzonnen en uitvergroot, je kunt toch geen serie uitzenden als blijkt dat iedere boerenlul met een beetje gezond verstand dat werk beter kan doen als die mannen en vrouwen in de serie?
Dat soort programma's kijk ik al een tijdje niet meer hahahaha.
GJ
hahaha.
snap ik en is in mijn geval ook zo.
maar heb 1,5 jaar in de Australische outback gewoond en herkende wel degelijk reeële problemen van aldaar.
de meeste van deze rijders reden voor eigen rekening en hadden oprechte en veelal ook ernstige problemen tgv diverse natuurlijke omstandigheden en slecht wegdek.
Er was er echter 1 die werkelijk van toeten nog blazen wist. was naar mijn idee niet op zijn plaats in die serie.
veel irritatie wordt trouwens voorkomen door de stupide voice overs weg te laten en alleen de chauffeurs aan het woord te laten. dat zou al die programma's ten goede komen, mits er geen opgeblazen Egos in voorkomen.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
-
Roger B.
Edward schreef:Roger schreef:wat jullie allemaal wel niet opmeten, hahaha.
...
Nah, is heulemaal niet nodig, maar wellicht wel leuk. Ik heb proefondervindelijk ondervonden dat als ik mijn Disco een lang weekend wegzet met de binnenverlichting aan dat ie dan nog gewoon start.![]()
![]()
Meer hoef ik nie te weten nie
als je een deur open laat gaat bij een D2 de binnenverlichting uit na...minuut of 5 ofzo... doet ie dat niet als je het licht handmatig aanzet?
Landmarcs schreef:Toch heb ik (ook) een Volt-meter-sigaretten-plug. De accu is nl niet nieuw meer en je kan die dan uit voorzorg vervangen, of je kan kijken of ie genoeg spanning houdt en ook hoever tijdens het starten de spanning inzakt. Ook is zo'n Voltmeter handig om je te waarschuwen wanneer de druppellader de accu weer goed kan doen.
Groeten MarcS
Heeft jouw cig.aanstekerplug dan spanning tijdens starten? (kan ik me ff niet herinneren voor een defender, bij de meeste LR is dat namelijk een geschakelde spanning die wegvalt tijdens starten
gone
bij mijn D2 van 2002 valt ie weg.
en heeft ook geen spanning als het contact uit is.
en heeft ook geen spanning als het contact uit is.
Life's a journey, not a destination.
Roger
D2 TD5 2004 automaat
Roger
D2 TD5 2004 automaat
-
Landmarcs
Hoe het bij de Disco 2 is weet ik niet, maar ik denk net als de Defender: Zet je het binnenlicht handmatig aan dan staat het aan en blijft het aan tot de accu leeg is (of het lampje stuk).
Monteer je een LED-binnenlampje en staat ie op "automatisch" dan blijft het heel lang aan zodra je een deur opent (het gaat standaard na vele minuten uit, LED doet er veel langer over). Het binnenlicht gaat op "automatisch" versneld uit wanneer je de auto op alarm zet, of wanneer je de auto op contact zet.
- - - - -
En qua sigaretten-aansteker: Ik heb mijn sigarettenaansteker op de constante 12 V zitten (en dat is niet standaard).
De andere verbruikers zijn wel geschakeld (qua verbruikers: de voorruit-verwarming heeft kennelijk zelfs een boordspanning-afhankelijke schakeling, bij 12-komma-weinig gaat ie niet aan).
Groeten MarcS
Monteer je een LED-binnenlampje en staat ie op "automatisch" dan blijft het heel lang aan zodra je een deur opent (het gaat standaard na vele minuten uit, LED doet er veel langer over). Het binnenlicht gaat op "automatisch" versneld uit wanneer je de auto op alarm zet, of wanneer je de auto op contact zet.
- - - - -
En qua sigaretten-aansteker: Ik heb mijn sigarettenaansteker op de constante 12 V zitten (en dat is niet standaard).
De andere verbruikers zijn wel geschakeld (qua verbruikers: de voorruit-verwarming heeft kennelijk zelfs een boordspanning-afhankelijke schakeling, bij 12-komma-weinig gaat ie niet aan).
Groeten MarcS
Ja, als je hem op de schakelaar op de lamp handmatig aanblijft blijft dat ene lampje aan. Dat doe ik vaak om m'm km administratie even bij te werken en vergeet hem dan uit te doen.
Dat gebeurd ongeveer 50% vd tijd. Als ie buiten staat krijg ik bericht vd buren maar meestal staat ie binnen...... Nog tot juni, dan gaat ie in de bijtelling

Dat gebeurd ongeveer 50% vd tijd. Als ie buiten staat krijg ik bericht vd buren maar meestal staat ie binnen...... Nog tot juni, dan gaat ie in de bijtelling
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Ja, als je hem op de schakelaar op de lamp handmatig aanblijft blijft dat ene lampje aan. Dat doe ik vaak om m'm km administratie even bij te werken en vergeet hem dan uit te doen.![]()
![]()
Dat gebeurd ongeveer 50% vd tijd. Als ie buiten staat krijg ik bericht vd buren maar meestal staat ie binnen...... Nog tot juni, dan gaat ie in de bijtelling![]()
![]()
Ik ken dit effect, daarom dus (ook) de keuze voor een LED-interieur-lampje. Het geeft daarbij ook nog eens beter licht ook.
Als de buren niet opletten kan het bij mij dagen duren.
Groeten MarcS
-
Waterrover
- Beheerder
Kennelijk lijkt mijn accu niet helemaal fris. Wellicht komt dat ook door de mishandeling die de afgelopen vakantie is opgetreden met een nauwelijks vooruit te branden dynamo. (Die nu vervangen is) Met het lopen van een klein stroompje, de bewuste 50mA zie ik het voltage met deze accu elke dag iets minder worden. Met het starten van de auto gaat de bel 3 x, hetzelfde geluid dat je hoort wanneer een storing optreedt, zoals de 3 amigo's. Er gaat echter geen storingslampje aan. Het lijkt een signaal van te weinig prik, het staat echter nergens in het handboek wat dit betekent.
Ik denk dus aan het vervangen van de accu voor een beter exemplaar, die ik in combinatie met mijn National Luna Powerpack (2e accu) kan combineren. Ik heb al van alles voorbij zien komen, toch hoor ik graag jullie ervaringen met een Optima Yellowtop YT S 5,5 van 75A in vergelijking met mijn originele accu? Zijn deze accu's werkelijk zo goed, of zijn er ook negatieve geluiden te melden?
Chris
Ik denk dus aan het vervangen van de accu voor een beter exemplaar, die ik in combinatie met mijn National Luna Powerpack (2e accu) kan combineren. Ik heb al van alles voorbij zien komen, toch hoor ik graag jullie ervaringen met een Optima Yellowtop YT S 5,5 van 75A in vergelijking met mijn originele accu? Zijn deze accu's werkelijk zo goed, of zijn er ook negatieve geluiden te melden?
Chris
-
Landmarcs
Waterrover schreef:Kennelijk lijkt mijn accu niet helemaal fris. ...
Chris,
Je kan kijken of de accu niet weer een beetje op te frissen is.
Een Aldi (=Medion) acculader/druppel-lader bijv. kan "wonderen" doen, vooral als je de accu een paar keer doorlaadt op de winterstand (terwijl het niet teveel wintert). Een beperkte tijd en met een beperkte stroom overladen kan helpen het oppervlak van de platen wat "op te frissen".
Eenmaal vol wat langer onder druppel-laad-spanning houden, en dan weer de accu gewoon stevig gebruiken. Zakt de spanning dan na een aantal dagen, hetzelfde weer opnieuw. Met een beetje geluk, en misschien een paar wees-gegroetjes, krijg je nog wat accu-capaciteit terug.
Het is het proberen waard, en in de tussentijd kan je dan rustig kijken welke accu en voor welke prijs, de beste keus is. Volgens de statistieken gaat een lood-accu rond de 6 jaar mee, zit het mee, of doe je aardig voor de accu dan krijg je er zo een of twee jaar bij. Koop je een extra dure dan moet ie dus z'n meerprijs ook in langere levensduur waar maken. Overigens, als het deze winter zo blijft kwakkelen kan je zelfs met een manke accu nog rond komen, heb je eenmaal de ijsheiligen gehad dan doet ie het verder tot diep in de komende herfst.
En ... met de tweede accu ernaast hoef je toch al helemaal niet bang te zijn om stil te blijven staan ??
Groeten MarcS
PS Zoals ik al eens aangaf: als je echt lang met je accu's wilt doen dan moet je aan een "high-cap" start-condenstator gaan denken. Ik kan eens aan mijn broertje vragen of er al min of meer kant-en-klare oplossingen zijn. Me dunkt dat daar in Zweden een markt voor zou moeten zijn. Krijgen we straks naast de Zweedse Lichtversterker ook nog de Zweedse Starthulp.