Welke snorkel voor 300tdi Defender?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Welke snorkel voor 300tdi Defender?

Berichtdoor tim » 18 Dec 2017, 00:39

:mrgreen:

ik laat het 1200 uitvoeringsblokje maar in het bijbehorende frame.. ;)
Ik denk dat het hoofd van de parachutedepartment een wat langer functioneringsgesprekje zal hebben gehad

afijn, on topic dan maar
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Welke snorkel voor 300tdi Defender?

Berichtdoor Landmarcs » 18 Dec 2017, 09:40

Goed, on topic, de eerste vraag Metaal <=> plastic.

Metaal is steviger dat is waar, maar dat is ook een risico. Gaat er iets meer mis dan trekt en duwt dat steviger metaal ook aan je auto en is er in ene veel meer te repareren als bij een kunststoffen snorkel.
Verder is er afhankelijk van de kwaliteit kunststof ook nog wat af te dingen op het reparatie-verschil: Gedeukt metaal is (soms) uit te deuken, maar dat vraagt nogal een inspanning. De betere plastics (type kunststof-bumper) geven een heleboel mee alvorens blijvend te vervormen. Is er dan toch een "blijvende" vervorming dan komt die vaak vanzelf, of met wat hulp, weer in model wanneer je het plastic voorzichtig en geleidelijk verwarmt (zelfs de "stress"verkleuring kan dan weer verdwijnen). Het tere punt is bij plastic vaak de overgang plastic-metaal dwz de montage, daar is te vaak niet gedacht aan een "stress-test".
Overigens, qua repareerbaarhied van plastic: onderschat de mogelijkheden van tweekomponentenlijm niet.

Groeten MarcS


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten